نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با بیان اینکه عملکردها در حوزه فرهنگ مطلوب نیست گفت:برخی موارد بودجه برای کار فرهنگی دریافت می شود اماضد فرهنگ هزینه می شود.
کد خبر: ۴۶۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 24 July 2017
حجت الاسلام محمدباقر عبادی ظهر یکشنبه در دومین جشنواره مسابقات قرآنی کارکنان اداره کل زندان های استان، با بیان اینکه زندانیان و خانواده های آنان گرفتار استرس و غمی فراوانی هستند، اظهار کرد: یکی از راه هایی که به زندانی و خانواده های آن ها آرامش می دهد شرکت در بحث های قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه هرچه بحث های قرآنی گسترش پیدا کند به تبع آن آرامش نیز افزایش خواهد یافت، افزود: اگر از قبل دستگاه های فرهنگی کوتاهی نمی کردند و فعالیت خود را گسترده تر می کردند الان هیچ زندانی ای در جامعه وجود نداشت.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار زندانیان کشور شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: متاسفانه در پرورش نیروی انسانی خوب و شایسته موفق عمل نکرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد بودجه برای کار فرهنگی دریافت می شود اما ضد فرهنگ در جامعه عمل می شود، عنوان کرد: در عرصه فرهنگ پیشگیری خوبی در کشور صورت نگرفته است.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه سبک زندگی زندانی باید بازسازی و اصلاح شود، افزود: معرفی الگوهای انسانی متعادل به زندانی می تواند بیشترین تاثیر را بر او بگذارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از روش های بسیار خوبی که برای تربیت انسان ها در قرآن نیز در نظر گرفته شده ارائه الگوهای انسانی است، بیان داشت: شیطان وسوسه فقر را به انسان ها می دهد و این موجب بزهکاری برخی افراد می شود.

علی هاشمی، مدیرکل زندان های خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه اصلاح و تربیت افراد بزه کار یکی از رسالت های مهم سازمان زندان ها در کشور است، اظهار کرد: دقت به سلامت جسم، روح و روان و امورات فرهنگی زندانی از دیگر وظایف سازمان زندان ها است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ نفر از روحانیون استان نماز جماعت را در سه وعده برای زندانیان استان اقامه می کنند، افزود: با ارزیابی که انجام شده اداره زندان های استان طی چند سال گذشته رتبه اول را در بحث اقامه نماز در کشور کسب کرده است.

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی با اشاره به طرح حفظ قرآن کریم ویژه زندانیان و خانواده های آن ها در کشور، گفت: هر زندانی یا یکی از اعضای خانواده او که بتواند سه صفحه از قرآن کریم را حفظ کند به دو روز مرخصی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه تعداد حافظین قرآن در زندان های استان از ۹۰ نفر به ۴۵۰ نفر رسیده است، عنوان کرد: اگر توجه به قرآن و مسائل دینی در زندان ها کمرنگ شود ممکن است این آسیب ها دامن کارکنان سازمان را نیز بگیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ سرباز و همکار در زندان های استان فعالیت می کنند، گفت: استان خراسان جنوبی هم چنین سالم ترین کارکنان زندان های کشور را دارد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار