رئیس فنی و حرفه ای شهرستان طبس از ارائه آموزش های مهارتی به بیش از یک هزار نفر از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۴۶۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 24 July 2017
حسن کامرانی فرد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از هزار نفر در دوره های آموزشی ثبت نام کرده اند.

وی افزود: ۷۰ عنوان دوره برگزار شده است و در۳ ماهه دوم امسال ۷۷۰ نفر در کارگاه های آموزشی در طبس، عشق آباد و دیهوک آموزش های مهارتی را فراگرفته اند.

وی با اشاره به دوره های آموزشی فعال گفت: در شهرستان ۶۰ دوره آموزشی داشته ایم که در حال اجرای آموزش هستند و عموما دوره ها به گونه ای برنامه ریزی شده است که نیاز آموزشی دانش آموزان، کارجویان و دانشجویان را مرتفع کند.

کامرانی فرد ادامه داد: با توجه به ویژگی گواهینامه های آموزشی و مهارتی اکثر این افراد می توانند از مزایای گواهینامه ها در برخورداری از تحصیلات و اخذ پروانه کسب استفاده کنند.

وی بیان داشت: صنایع عمده شهرستان نیز به این رشته ها نیازمند است و در این راستا نیازسنجی صورت گرفته است و دوره های آموزشی در حال برگزاری است.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای طبس با اشاره به نیازسنجی صورت گرفته در دو بخش روستاهای شهرستان و مرکز شهرستان گفت: در روستاها و بخش ها حوزه های کشاورزی و در شهرستان طبس غالبا رشته های موردنیاز در بخش های معدنی، فنی و صنعتی و همچنین رشته های مکانیک، برق و سایر رشته های زیرمجموعه مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: برای دانشجویان عمدتا در راستای رشته های آموزشی این قشر تفاهم نامه هایی با دانشگاه ها بسته شده است که در کنار تحصیلات آکادمیک و علمی، مهارت های لازم را نیز فرا بگیرند.

این مقام مسئول دوره های آموزشی ویژه از جمله گوهرتراش و سنگ تراش را از جمله رشته های برنامه ریزی شده نامید و گفت: با توجه به معادن غنی سنگی که در منطقه داریم با تبدیل این سنگ ها و معادنی که در طبس است به دست سازه های گرانقیمت ارزش افزوده را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: محدوده سنی برای حضور در کلاس های فنی و حرفه ای از ۱۵ سال به بالا بوده و سقف سنی خاصی نداریم.

کامرانی با بیان این نکته که کلیه آموزش ها بصورت رایگان ارائه می شود گفت: حتی در تعدادی از رشته ها که نیاز بخش ها بوده است امکانات شبانه روزی و خوابگاهی مهیا شده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه مرکز آموزش فنی حرفه ای طبس بستر لازم را داشته است و از این امکانات شبانه روزی برخوردار بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بخش دیهوک بدلیل انجام گازرسانی دوره ای ویژه بصورت شبانه روزی با امکانات لازم برای این شهر برگزار کرده ایم که ان شاءالله در پروژه گازرسانی خود شهروندان دیهوکی بتوانند ایفای نقش کنند.

کامرانی فرد تصریح کرد: با توجه به اینکه ۴۵ درصد از فراگیران ما خواهران هستند برنامه ریزی لازم جهت ساخت مرکز خواهران انجام شده است.

وی افزود: معاونت استاندار و فرماندار ویژه طبس نگاه خوبی را به آموزش های مهارتی داشته اند و امیدوارم با برنامه ریزی صورت گرفته و اقدامات انجام شده در سال آینده شاهد افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران باشیم.

رئیس فنی و حرفه ای طبس با اذعان به این نکته که عموما در بخش ها و روستاها استقبال بانوان بیشتر بوده و در طبس استقبال برادران چشمگیرتر است گفت: شاید یکی از دلائل آن این باشد که جمعیت کار در شهر طبس بیشتر است و تعداد بالای متقاضیان شغل در بخش برادران است.

ثبت ۱۰ اختراع توسط مهارت آموزان فنی و حرفه ای طبس

وی بیان داشت: در سنوات گذشته و تاکنون بیش از ۱۰ اختراع از کارآموزان فنی و حرفه ای به ثبت رسیده است و آخرین اختراع در سال گذشته رخ داده است.

رئیس فنی وحرفه ای طبس تصریح کرد: کارهای پژوهشی خوبی انجام شده است و همچنین در مسابقات کشوری برگزار شده در رشته انیمیشن مقام دوم را کسب نموده ایم.

وی گفت: این نشان از وجود افراد خلاق و توانمند در سطح شهرستان است که اگر توانمندی آن ها به منصه ظهور برسد اتفاقات بسیار خوبی را در سطح شهرستان خواهیم دید.

کامرانی فرد در ادامه بیان داشت: با توجه به نیازسنجی در بخش برادران و خواهران که از طریق فضای مجازی صورت گرفته است رشته هایی را شناسایی کرده ایم که مورد نیاز این دو حوزه است و برای همین رشته ها همکارانمان را برای فراگیری آموزش های لازم به مراکز دیگر اعزام می کنیم تا بتوانند مهارت را انتقال دهند.

ایجاد ۱۵ رشته آموزشی جدید در سال گذشته

وی با اشاره به اینکه تنوع بخشی به رشته های آموزشی سیاست ما در سنوات گذشته بوده و هم اکنون ادامه دارد گفت: در سال گذشته بیش از ۱۵ رشته آموزشی جدید در مرکز طبس و مراکز زیرمجموعه داشتیم.

وی گفت: بیش از ۱۰ دستگاه و وسیله کمک آموزشی شامل ربات پرچم زن، پولیش، برش سنگ، کنترل هوشمند موتورخانه، تست عملکرد سردکننده ها‌... در مرکز طبس ساخته شده است.

کامرانی فرد گفت:طراحی سیستم هوشمند کنترل و هدایت واگن نفربر در معادن زیرزمینی نیز در مرکز فنی و حرفه ای طبس انجام و بصورت موقت تحویل شرکت معدنجو شده است.

رئیس فنی وحرفه ای طبس در ادامه گفت: دراین مرکز بیش از سه کتاب ترجمه شده است و در سال گذشته مرکز نمونه استان خراسان جنوبی شده ایم.

کامرانی فرد استفاده از متخصصین و جوانان فارغ التحصیل شهر از گذشته تا کنون را از جمله فعالیت های در دستور کار دانست و تصریح کرد: سطح تحصیلات مربیان ما عموما از لیسانس تا دکتری است که تعدادی از این ها جز مربیان شاخص کشوری هستند و تالیفات و مقالات علمی بسیار خوبی را در سطح ملی و بین المللی ارائه داده اند.

وی در پایان گفت: توصیه من به همشهریان بخصوص فارغ التحصیلان و دانشجویان این است که در کنار رشته های دانشگاهی، حتما به مهارت آموزی توجه ویژه ای داشته باشند به دلیل اینکه مکمل رشته های دانشگاهی خواهد بود و با کمک آن راحت تر وارد بازار کار خواهند شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار