معاون استاندار خراسان جنوبی ازفراهم شدن زمینه ها برای سرمایه گذاری خارجی در واحد فروسیلیس آلومینیم شهرستان طبس خبر داد.
کد خبر: ۴۶۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 23 July 2017
بی بی عصمت سرفرازی پیش از ظهر شنبه در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با حضور سرمایه گذاران خارجی و بررسی درخواست سرمایه گذاری در طرح فروسیلیس آلومینیوم در طبس برگزار شد، اظهارکرد: ما آرزوی خیر و برکت این پروژه را برای مردم شهرستان طبس و البته سرمایه گذاران داریم .

وی گفت: بررسی های سه ساله سرمایه گذاران نشان می دهد که در اجرای این پروژه عزم جدی دارند و دولت نیز برای توسعه پایدار به این موضوع نگاه ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ایران در برجام نشان داده است که ایران در حوزه سرمایه گذاری خارجی به تعامل و گفتگو معتقد است و به یک نگاه برد-برد می نگریم .

سرفرازی افزود: سرمایه گذاری خارجی را دولت جدی می گیرد که در اقتصاد مقاومتی نیز بحث برون گرایی مطرح است .

وی بیان کرد: در پروژه های داخل و خارجی در استان و شهرستان طبس مقامات استان خود را در کنار سرمایه گذاران می دانند و ازهیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

طلایی مقدم فرماندار طبس و معاون استاندار نیز بیان کرد: تمامی زیرساخت های لازم شامل برق، زمین، گاز و آب برای اجرای این پروژه در شهرستان طبس فراهم است .

وی گفت: ذخایر معدنی طبس به حدی است که جوابگوی این پروژه خواهد بود.

بیشترین معادن زغال سنگ کشور در طبس

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین معادن زغال سنگ کشور در طبس است، اظهارکرد: این شهرستان یکی از تامین کنندگان مواد اولیه فروسیلیس است‌.

عیسی جعفری گفت: هولدینگی از آلمان و قزاقستان این پروژه را به سرانجام خواهند رساند.

پروفسور عبدالرسول ژرمانف نماینده هیئت قزاقستان درسخنانی ضمن ابراز خرسندی از پذیرایی و استقبال خوب مسئولان جمهوری اسلامی ایران در پایتخت و مرکز استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس گفت: بر اساس تکنولوژی ما در اقصی نقاط جهان پروژه هایی راه اندازی شده است که تا کنون کانادا، ایتالیا، چین، روسیه و... از این تکنولوژی بهره برداری کرده اند.

وی افزود: این پروژه یکی از پروژه های بین المللی محسوب می شود و با همفکری متخصصین آلمانی پیش خواهد رفت و در کشورهای قزاقستان و قرقیزستان نیز درحال حاضر اجرا می شود که حجم سرمایه گذاری دراین دو پروژه ۳۰۰ میلیون دلار است.

وی گفت: درحال حاضر محصولی که تولید می شود جایگزین فروسیلیس معمولی درجهان است که استفاده از فروسیلیس آلومینیوم استفاده از آلومینیوم را بالا برده و باعث کم کردن نیاز به مواد جانبی می شود.

 تحقیقات سه ساله برای سرمایه گذاری فروسیلیس آلومینیم در ایران

نماینده قزاقستان افزود: سه سال است که تحقیقات ما روی کشور ایران انجام می شود و بنده اطمینان داشتم که ایران یکی از کشورهایی است که این پروژه با تمامی مزایا در آن انجام می شود و برای تولید این محصول کلیه موادخام اولیه در این کشور موجود است.

پروفسور هاین نماینده کشور آلمان نیز گفت: تقاضا برای این محصول در دنیا زیاد است که اولین کارخانه در قرقیزستان راه اندازی شد و با حجم تولیدی ۲۵ هزارتن در سال پروژه پایلوت قرار گرفت.

وی بیان کرد: تا آخر سال آینده اولین محصولات از این کارخانه تولید خواهدشد و درحال حاضر کارخانه دوم نیز در قزاقستان درحال اجراست.

 اشتغال ۶۰۰ نفر با اجرای طرح

پروفسور هاین افزود: همزمان در ایسلند و برزیل هم پیگیری کردیم که ظرفیت های مناسب را در آنجا ندیدیم و پروژه سوم را در ایران و این مکان تصمیم به اجرا گذاشتیم.

وی گفت: ایران دارای منابع انرژی فراوانی است و نظر به اینکه ایران سرشار از منابع زغالسنگ است و جدا از آن سرشار از سیلیس است و تولید انرژی برقی که دارد این طرح دراین کشور انجام می شود.

نماینده هئیت تجاری آلمانی گفت: حجم مصرفی ما در این پروژه بیشتر از ۲۰۰ هزارتن درسال خواهد بود.

وی بیان کرد: برق مصرفی از ۵۰ تا ۶۰ مگاوات خواهد بود و گاز مصرفی نخواهیم داشت چرا که نیروگاهی درکنار این کارخانه احداث خواهیم کرد و حجم مصرف گاز تا ۳۰۰ میلیون مترمکعب خواهد بود و باتوجه به اینکه سیستم مداربسته و سیکل بسته ای دارد آب ناچیزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در صورت راه اندازی این طرح ۳۰۰ نفر مشغول بکار خواهند شد و با احداث مراکز جانبی در مجموع برای ۶۰۰ نفر اشتغال زایی خواهد شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار