معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از سرمایه‌گذاری قزاقستان در صنعت فروسیلیس شهرستان طبس خبر داد.
کد خبر: ۴۶۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 23 July 2017
بی‌بی عصمت سرافرازی صبح امروز در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی با موضوع بررسی درخواست سرمایه‌گذاری در طرح فروسیلیس آلمینیوم که به میزبانی شهرستان طبس برگزار شد اظهار داشت: این شهرستان بیشترین تولید کننده زغال‌سنگ کشور و بهترین زمینه تولید فروسلیس آلمینیوم را دارد.

وی گفت: نگاه دولت تدبیر و امید اکنون به ایجاد بستر سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال تجربیات است و در سند ششم توسعه ایران‌ به خوبی مورد تاکید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌جنوبی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده ایران در برجام به دنیا ثابت کرد که کشور ما معتقد به تعامل با دنیا است و همواره به گفت‌وگو و نگاه برد برد بین‌المللی اعتقاد دارد.

وی افزود: در سند اقتصاد مقاومتی به برون‌گرایی صنایع نگاهی داشته که در همین راستا راه برای سرمایه‌گذاری مشروط به تولید داخل در ایران باز است و از آن حمایت می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، شهرستان طبس را متمایز برشمرد و گفت: معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس از نگاهی متفاوت برخوردار بوده و خوش فکر و مدبر است که در زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد بسترهای لازم‌ در این شهرستان‌مشکلی نخواهد بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس نیز در این جلسه به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری معدنی شهرستان اشاره کرد و گفت: وجود زیرساخت‌های مناسب در طبس می‌تواند برای حضور سرمایه‌گذاران مناسب باشد.

سیدمهدی طلائی‌مقدم افزود: هماهنگی لازم برای تعالی شهرستان طبس برقرار است و آماده میزبانی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: طبس بیشترین معادن زغالسنگ ایران را دارد و منابع کارخانه فروسلیس نیز دست آورد معادن شهرستان خواهد بود.

جعفری افزود: ظرفیت سالانه 55 هزار تن در سال است که هلدینگ مشترک کشورهای لهستان، آلمان و قزاقستان این صنعت را راه‌اندازی می‌کنند.

وی حجم سرمایه‌گذاری در پروژه فروسیلیس را 300 میلیون دلار برشمرد و تصریح کرد: در صورتی که اقدامات مناسب استان و شهرستان انجام شود ظرف یک ماه آینده مدارک سرمایه‌گذاری خارجی را اخذ و تحویل خواهیم داد.

پروفسور ژرمانف نماینده هیئت قزاقستان نیز در این نشست برای ایران آرزوی سربلندی کرد و گفت: در حال حاضر محصولی که تولید می‌شود جایگزین فروسیلیس معمولی در جهان است که استفاده از فروسیلیس آلومینیوم تحقیق شده در شهرستان طبس سبب کم کردن نیاز به مواد جانبی می‌شود.

معاون شرکت سرمایه‌گذار قزاقستانی نیز افزود: 30 سال است که تحقیقات ما در کشور ایران انجام شده و یقین داریم برای تولید این محصول تمام مواد خام اولیه این فرآوری که اکنون در کانادا، لهستان، فرانسه، چین، آلمان و غیره فعال است در خود کشور موجود است.

وی از اشتغال 300 نفر در این صنعت خبر داد و گفت: تصمیم به بهره‌برداری از یک معدن زغال‌سنگ و راه‌اندازی یک نیروگاه در کنار صنایع فروسیلیس آلمینیوم طبس داریم که به طور جمعی حدود 600 نیرو به کار گرفته خواهند شد.

نماینده هییت المانی نیز در این جلسه گفت: حجم مصرفی زغالسنگ در این پروژه بیشت از 200 هزار تن در سال خواهد بود و برق مصرفی حدود 60 مگاوات و نیاز به گاز نخواهیم داشت چراکه نیروگاهی در کنار این کارخانه احداث خواهیم کرد و با توجه به اینکه سیستم مداربسته و سیکل بسته‌ای دارد آب ناچیزی مورد استفاده خواهد بود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار