امام جمعه طبس گفت: کابینه دولت باید از جناح های مختلف سیاسی باشد و سهم خواهی امری مردود و اشتباه است.
کد خبر: ۴۶۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 22 July 2017
حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه (س) گفت: آغاز دهه کرامت از ولادت این بانوی بزرگ است که در شهرستان طبس نیز ویژه برنامه های خاصی برای این دهه تا ولادت امام رضا (ع) درنظر گرفته شده است.

وی افزود: این روز که به نام روز دختر نام گذاری شده است که حاوی پیام الگو پذیری زنان و دختران درتمامی زمینه ها از این بانوی مکرمه اسلام است.

 وی در ادامه گفت: شهر قم به برکت وجود این بانو امروز از عظمت بالایی درجهان اسلام برخوردار است.

مهاجریان مقدم با اشاره به سالروز برگزاری اولین نمازجمعه ایران گفت: نمازهای جمعه مردم را در صحنه نگه می دارد و توطئه ها را خنثی می کند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام گفت: ایشان فرمودند"کسانی اهل بهشت هستند که گرمای و سرمای شدید و باران و برف و بدی راه آنان را از نمازجمعه باز ندارد."

امام جمعه طبس با یادآوری سالگرد سقوط هواپیمای تهران-طبس و از بین رفتن تعدادی از همشهریان گفت: هنوز مسئولان مربوطه جواب بازماندگان آن ها را نداده اند و حق و حقوقشان را پرداخت نکرده اند.

وی گفت: مسئولان باید حق اولیای دم را ادا کنند و از آن ها دلجویی لازم را داشته باشند.

وی در خصوص مراسم تحلیف رئیس جمهور که در ۱۴ مرداد برگزار خواهد شد، گفت: کابینه دولت باید از جناح های مختلف سیاسی باشد و سهم خواهی امری مردود و اشتباه است.

مهاجریان مقدم گفت: نباید اجازه دهند دروازه های کشور برای ورود اقلام مصرفی مردم که در کشور موجود است باز باشد.

خطیب جمعه طبس در ادامه بیان داشت: اقلامی مانند روغن پالم، آب معدنی ازچین، رب گوجه فرنگی و... باعث فلج شدن بخش کشاورزی درکشور است و از آن سو قراردادهای بزرگ نفتی مانند قرارداد توتال نیز مشکل سازشده است.

مهاجریان مقدم گفت: تحریم های آمریکا نیز جدیدتر شده و دست روی برخی نهادها و شخصیتها گذاشته است که این نتیجه بگو و مگوهای برخی در زمان تبلیغات است که آن ها فکر کردند می توانند نفود کنند، دراین زمینه مجلس طرحی با فوریت تصویب کرد که در این راستا از نمایندگان مجلس تقدیر می شود.

سالروزبزرگداشت آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی در سال ۱۳۳۱، سوم مرداد سالروز تولد حضرت معصومه (س)، آغاز هفته حج، پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب و سالروز عملیات مرصاد ازدیگر محورهای سخنان این هفته خطیب جمعه طبس بود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار