فرماندار درمیان گفت: یارانه دریافتی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تقریبا چهار برابر شده اما برای بهترشدن اوضاع باید از خیرین نیز در این زمینه کمک گرفت.
کد خبر: ۴۶۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 22 July 2017
محمد بشیری‌زاده عصر امروز در دیدار با کارکنان  و جمعی از جامعه هدف بهزیستی شهرستان درمیان ضمن تقدیر از زحمات بی‌شائبه آنها و تبریک هفته بهزیستی اظهار داشت: خدمت در این نهاد منشأ خیر و برکت دنیوی و اجر اخروی است.

وی با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی نیازمندان واقعی جامعه هستند خاطرنشان کرد: خدمت به معلولان و نیازمندان جامعه عبادت ارزشمندی است که در این راستا باید بهزیستی خدمات توانبخشی به معلولان را تقویت کند.

فرماندار درمیان با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های خطیر سازمان بهزیستی یادآور شد: وظایف زیادی بر عهده این سازمان نهاده شده تاضمن اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات حمایتی با حفظ ارزش‌ها  و کرامت والای انسانی برای گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها وآسیب‌های اجتماعی و کمک به تامین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد اقدام شود.

امام جمعه اهل سنت اسدیه نیز در این دیدار اظهار داشت: انسان‌ها در دنیا در حال آزمایش هستند و خداوند انسان‌ها را یکسان نیافریده و همه چیز را به یک نفر عطا نکرده است بنابراین همه نیازمند دیگری هستیم.

مولوی سیداحمد عبداللهی افزود: کامل و بی‌عیب واقعی خداوند است و امتحان الهی است که اگر بنده‌ای از بندگانش مشکل جسمی، حرکتی و روحی داشته باشد ما در قبال او چه رفتاری خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی نهادهای حمایتی فعال هستند و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند و ما باید قدردان این نظام و انقلاب باشیم.

سرپرست اداره بهزیستی درمیان نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات بهزیستی شهرستان درمیان ارائه کرد و افزود: تعداد کل معلولان تحت حمایت بهزیستی شهرستان 850 نفر است که از این تعداد 197 پرونده شهری و 653 پرونده روستایی است.

علیرضا قربانزاده خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن معلولان 31 واحد آماده تحویل داریم که برای هر واحد 18 میلیون تومان کمک از سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن تهیه شده و همچنین برای تک معلولان 13 واحد سهمیه شهرستان بوده که 12 واحد در مرحله سفت کاری است.

وی مشاوره ژنتیک 150 زوج، مشاوره خانواده و تحصیلی 240 نفر، غربالگری بینایی 3 هزار و 300 نفر، آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت 3 هزار و 500 نفر، تشکیل پرونده اعتیاد برای 450 نفر و معرفی 8 نفر از افراد بهبود یافته به بانک برای تسهیلات اشتغالزایی را از دیگر اقدامات بهزیستی شهرستان درمیان عنوان کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار