رئیس شبکه بهداشت و درمان درمیان گفت: پروژه کشوری پایش امنیت غذایی در بین ۱۲۸۰ خانوار درمیانی انجام خواهد شد و پس از بررسی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۶۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 19 July 2017
محمد شفیع‌عثمانی ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان درمیان اظهار داشت: با توجه به اقدامات خوبی که در زمینه بهداشت و درمان انجام شده اما در زمینه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و مادران و کودکان پرخطر هنوز نیاز به اقدامات سازنده است.

وی با اشاره به طرح پایش امنیت غذایی شهرستان گفت: 1200 خانوار بر مبنای محاسبات آماری از وزراتخانه انتخاب شده‌اند که با مراجعه افرادی مشخص به درب منازل آنها و پاسخگویی به سئوالات که از مرداد ماه شروع خواهد شد در فاز شناسایی و بررسی وضعیت غذایی شهرستان قرار می‌گیرند و بعد از بررسی‌ها دولت اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان درمیان با اشاره به اعزام حجاج در شهریورماه اظهار داشت: حدود 300 نفر از شهرستان درمیان برای حضور در حج تمتع امسال اعزام خواهند شد که تاکنون آموزش های لازم را دیده‌اند.

عثمانی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری هزار و 612 جلسه آموزشی در زمینه مسائل بهداشتی برگزار شده ست که 40 نمونه‌برداری از مواد غذایی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان گرفته شده و بازدید مشترک از نانوایی‌ها و بررسی نواقص و مشکلات بهداشتی آنها انجام شده است.

وی همچنین از 4 هزار و  900 مورد کلرزنی از شبکه‌های آبرسانی و و 124 مورد نمونه‌برداری و آزمایش میکروبی آب از شبکه آبرسانی شهرستان خبر داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان درمیان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 108 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سطح شهرستان کشف و معدوم شده است و باهمکاری بنیاد علوی  00سبد غذایی در بین مادران باردار و شیرده نیازمند در سطح شهرستان توزیع شده است.

عثمانی افزود: غربالگری بیماری فشارخون و دیابت برای سن 30 سال به بالا و سنجش سلامت 600 دانش آموز پایه اول ابتدایی توسط تیم سلامت انجام شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار