رئیس سازمان بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی با بیان اینکه بحث آگاه‌سازی عمومی حقوقی یکی از وظایف ما است گفت: در این راستا اقدام به تشکیل مرکز مشاوره حقوقی کرده‌ایم.
کد خبر: ۴۶۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 19 July 2017
محمد سمویی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بسیج رسانه و بسیج حقوقدان در بیرجند اظهار داشت: در جامعه کنونی اهمیت رسانه و رسالت خطیری که خبرگزاری‌ها و خبرنگاران برعهده دارند برکسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر متاسفانه در دنیا قول رسانه‌ای بزرگترین اسلام‌هراسی را علیه اسلام انجام می‌دهد افزود: رسانه اگر در خدمت عدالت قرار بگیرد بسیار حائز اهمیت است و برای رسیدن به تحقق تمدن نوین اسلامی کارساز خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی بیان کرد: جامعه بسیج حقوقدانان در راستای رسالتی که دارد وظیفه خود می‌داند تمام آحاد بسیجی و مردم را با بحث‌های حقوقی آگاه کند.

سمویی با بیان اینکه تاکنون به دلیل اهمیتی که رسانه‌ها داشتند بحث‌ها و مشاوره‌هایی در این زمینه انجام شده است که اجرای تفاهم‌نامه همکاری با بسیج رسانه یکی از این موارد است افزود:از آنجا که در دهه چهارم انقلاب اسلامی که دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده هستیم برای اجرای جامعه اسلامی نیازمندیم از همه پتانسیل‌هااستفاده کنیم. 

وی یادآور شد: در این راستا رسانه نقش بسیار سازنده‌ای در تحقق عدالت دارد و نقدهای منصفانه‌ای که خبرنگاران انجام می‌دهند می‌تواند باعث پویایی و پیشرفت جامعه شده و اجرای عدالت را به دنبال داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی با بیان اینکه زمانی می‌توانیم در امور حقوقی موثر باشیم که رسانه‌ها به این مو ضوع ورود پیدا کنند اظهار داشت: بسیاری از پرونده‌های قضایی زمانی که رسانه‌ای شده نتیجه داده است و مجموعه قضایی راحت توانسته با مجرمان برخورد کند.

سمویی افزود: در این راستا وظیفه خود دانستیم در کنار رسانه‌ها باشیم تا آنها را با حقوق خود آشنا کرده و اگر در این راستا با مشکلی مواجه شدند در حد وسع خود مشاوره‌هایی به آنها ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج حقوقدانان متشکل از نخبگان، فرهیختگان، اساتید و آحاد جامعه حقوقی استان است افزود: در این راستا در خراسان جنوبی با مراجع قضایی استان، مجموعه وکلا، سردفتران و نمایندگان حقوقی و دانشجویان رشته حقوق یک هیئت اندیشه ورز تشکیل دادیم و به طور مستمر با این افراد ارتباط داریم و همچنین تفاهم‌نامه‌ای با برخی از اقشار داشته‌ایم.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی گفت: در استان تاکنون اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و ساماندهی اولین رسالتی است که داشتیم و انجمن‌های علمی و معرفتی تشکیل دادیم تا این افراد را هم در بحث معرفتی و هم علمی ارتقا دهیم.

سمویی با بیان اینکه بحث آگاه‌سازی عمومی حقوقی یکی از وظایف ما است که در این راستا اقدام به تشکیل مرکز مشاوره حقوقی کردیم یادآور شد: ارائه مشاوره حقوقی، اردوهای جهادی حقوقی، هر محله یک حقوقدان با محوریت مسجد از اقداماتی است که انجام شده است.

وی راه‌اندازی سایت، تشکیل کارگروه، تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی در محله‌ها حاضر شدیم و مشکلات حقوقی احصا و کارگروه‌های تخصصی  راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال مقدمات تشکیل کارگروه حقوق بانکی در استان انجام شد افزود: در این راستا بحث بانکها که یکی از مشکلات اصلی صنوف و شرکت‌ها است مورد بررسی قرار گرفت.

سمویی خاطرنشان کرد: کارگروه مشکلات استان نیز راه‌اندازی شده و به خصوص در بحث خشکسالی ورود پیدا کردیم و در این راستا در حد وسع با همکاری و همدلی مجموعه حقوقی استان توانستیم گام‌هایی برداریم.

وی اظهار داشت: امسال دو تفاهم نامه صورت گرفت که  یکی با بسیج رسانه و یکی با نخبگان استان به امضا رسید.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی یادآور شد: رسالت ما این است که ما بتوانیم همانطور که پزشک بدون مرز داریم انشاءالله حقوقدانان بدون مرز نیز داشته باشیم.

سمویی خاطرنشان کرد: در بحث اردوهای جهادی سال گذشته کامل انجام شده و خروجی خوبی دریافت کردیم و در حال حاضر نیز در حال اجرا است.

وی افزود: در این راستا یک کارشناس قبل از اعزام افراد انتخاب کردیم و مناطق اعزامی را در بحث نیازمندی‌هایی که دارند برآورد کردیم که خوشبختانه خروجی خوبی مانند رضایت‌مندی مردم داشته است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی تصریح کرد: مشکلی که در استان وجود دارد و در این اردوها بیشتر به دست آوردیم بحث خشکسالی است که بسیاری از روستاهای استان دچار خشکسالی مزارع شده‌اند و به تبع آن چون برخی از این زمین‌ها ارثی بوده و به دلیل نداشتن سند ملی اعلام شده است جمع‌بندی که انجام شد به مبادی زیربط اعلام شده و امیدواریم خروجی خوبی برای مردم داشته باشد.

سمویی گفت: در حال حاضر در استان بسیاری از روستاها خالی از سکنه شده و اگر با دید باز به مسائل نگاه نکنیم در آینده با بحث‌های امنیتی روبه رو خواهیم شد.

وی با اشاره به جامعه هدف این سازمان اظهار داشت: جامعه هدف ما حدود 2 هزار نفر هستند که از این تعداد در استان تعداد چشمگیری عضو این سازمان هستند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی با بیان اینکه بالای 90 درصد نخبگان، فرهیختگان و مسئولان قضایی و حقوقی استان عضو بسیج حقوقدانان هستند گفت: در شورای عالی نیز هیئت اندیشه‌‌ورز سیاست‌‌گذاری می‌‌کنند و این افراد نخبگان و دست اندرکارانی هستند که می‌توانند برای مردم کار کنند.

سمویی بیان کرد: اگر بخواهیم عدالت محقق شود باید رسانه‌ها و مطبوعات هم در کنار مجریان عدالت باشند تا مطالبه‌گری مردم را انجام دهند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار