مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در امور بانوان از فعالیت ۱۶۶ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در این استان خبر داد و گفت: خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی است که ردیف اعتباری مجزا در طرح آموزش زنان روستایی دارد.
کد خبر: ۴۶۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 18 July 2017
شراره شیبانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 50 درصد جمعیت روستایی استان را زنان تشکیل می‌دهند و 23.9 درصد بهره‌برداری های استان متعلق به زنان است.

وی با اشاره به پروژه‌های اجرا شده در استان افزود:خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی است که ردیف اعتباری مجزا در طرح آموزش زنان روستایی دارد.

مشاور رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی در امور بانوان با بیان اینکه در این راستا در سال 94 به میزان 79 میلیون تومان و سال گذشته 140 میلیون تومان اعتبار داشتیم بیان کرد: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود 345 میلیون تومان تخصیص داده شود که این رقم بسیار خوبی در جهت افزایش سطح دانش و مهارت زنان روستایی است.

شیبانی افزود: طرح صندوق‌های اعتبار خرد زنان روستایی نیز به عنوان الگویی موفق در اقتصاد مقاومتی شرایط دسترسی زنان روستایی را به منابع مالی، تولید و اشتغال فراهم می‌کنددر حال حاضر 166 صندوق اعتبارات خرد با 6 هزار و 984 نفر عضو و 31 هزار و 885 میلیون ریال سرمایه در استان وجود دارد.

مشاور رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی درامور بانوانگفت: بحث صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی از 12 صندوق کل کشور 3 صندوق در خراسان جنوبی فعال است.

وی با بیان اینکه 34 صندوق یک هزار  و 274 نفر عضو را زیرپوشش دارند افزود: در جهت تأسیس صندوق‌های شهرستانی در 8 شهرستان دیگر طرحی را درکارگروه بانوان استانداری و شورای برنامه‌ریزی استان مطرح کردیم که مصوب شده که امیدواریم بتوانیم بخشی از سهم دولت را از محل منابع استانی فراهم کنیم.

مشاور رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی در امور بانوان با اشاره به اینکه طرح تسهیل‌گران زن روستایی از دیگر طرح‌های اجرایی استان است اظهار داشت: این طرح در حال حاضر 264 نفرعضو دارد که در جهت تجهیز و حمایت از آنان کارت تسهیل‌گری صادر کردیم.

وی از وجود یک مرکز رشد و توسعه کارآفرینی با 125 نفر عضو و 3 خوشه فعالیت و 15 شرکت تعاونی با 3 هزار و 379 نفر عضو در استان خبرداد و افزود: تاکنون 3 پروژه اشتغالزایی با موضوعات گیاهان دارویی، نانوایی سنتی و آبنبات ریزی که از محل اعتبارات ملی اجرا شده در استان انجام شده است.

شیبانی توزیع بروشورهای آموزشی برای ارتقاء سطح دانش و مهارت زنان روستایی، اجرای طرح نوغان‌داری در استان را در سال گذشته توسط 38 بهره‌بردار، اجرای طرح آموزش زنان روستایی و اجرای طرح پیشگیری از تب مالت را از دیگر طرح‌های اجرا شده عنوان کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار