رئیس شبکه دامپزشکی خوسف با بیان اینکه سال آینده خراسان‌جنوبی میزبان سومین کنگره ملی شتر است که در کنار این برنامه جشنواره شتر در خوسف برگزار می‌شود گفت: احداث کشتارگاه یکی از مهم‌ترین نیازهای شهرستان بوده که نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار است.
کد خبر: ۴۶۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 18 July 2017
رضا محمودی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با وجود احداث کشتارگاه می‌توان از مریضی‌های مختلف مانند تب کریمه کنگو و غیره جلوگیری کرد اظهار داشت: در شهرستان خوسف  نه کشتارگاه  و نه شرایط مناسب بهداشتی داریم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف گفت: در مدت سه ماهه نخست امسال 2 هزار و 500 نفر را در بخش‌های مختلف  آموزش دادیم که در این راستا راه‌های کم کردن خطر برای مردم  به ویژه قصاب‌ها در روستاها شناسایی شدند و در حال حاضر در کشتارگاه اقدامات خوبی در حال انجام است.

محمودی با بیان اینکه احداث کشتارگاه نیازمند 2 میلیارد تومان اعتبار است افزود: پیش‌بینی کردیم تا بتوانیم کشتارگاه شترمرغ را برای نخستین بار در استان خراسان جنوبی در شهرستان خوسف احداث کنیم که اگر این کار اقدام و انجام شود همه کشتار شترمرغ‌های خراسان جنوبی دراین شهرستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شتر سرمایه‌ای سرگردان در استان خراسان جنوبی است اظهار داشت: باید به سمتی برویم که نه تنها از گوشت شتر استفاده کنیم بلکه از شیر و دیگر محصولات این حیوان به بهترین نحو استفاده شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف گفت: سومین کنگره ملی شتر که تلاش می‌شود به کنگره بین المللی تبدیل شود سال آینده در خراسان جنوبی برگزار می‌شود که امتیاز آن برای استان اخذ شده و در کنار آن یک جشنواره  شتر به میزبانی شهرستان خوسف برگزار می‌شود  که کمک بزرگی به معرفی این شهرستان است. 

محمودی افزود: در خوسف 8 هزار نفر جمعیت شتر داریم که بیشتر پرورش سنتی است و باید به سمت پرورش صنعتی پیش رویم و اگر بتوانیم شترهای خود را از استان سیستان و بلوچستان وارد کنیم بهتر است.

وی اظهار داشت: سال گذشته 373 قطعه شترمرغ از شهرستان خوسف به دیگر استان‌ها صادر و در مدت سه ماه امسال 442 قطعه شترمرغ به دیگر استان‌ها مانند قزوین و اصفهان صادر شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار