۴۰ درصد معابر و اماکن عمومی خراسان جنوبی مناسب سازی شده است
کد خبر: ۴۶۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 17 July 2017
جمیله رضا زاده ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۵۳ مرکز در حوزه توانبخشی استان فعالیت دارد که از این تعداد ۱۳ مرکز شبانه روزی و ۲۱ مرکز روزانه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷۹ نفر از خدمات شبانه روزی و مراقبتی بهره مند می شوند، افزود: شش مرکز سالمندان، سه مرکز ذهنی، سه مرکز روانی مزمن و یک مرکز جسمی و حرکتی نیز در استان فعال هستند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به صورت ماهانه برای هر نفر در مراکز شبانه روزی درجه یک ۵۶۰ هزار تومان یارانه پرداخت می شود، گفت: در مراکز شبانه روزی درجه دو ۵۱۰ هزار تومان و ۶۷۲ هزار تومان برای افراد مجهول الهویه یارانه پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو مرکز مراقبت در منزل در شهرستان های بیرجند و قاین وجود دارد، عنوان کرد: ۱۳۳ نفر از این دو مرکز مراقبتی توسط ۳۸ مراقب بهره مند می شوند.

رضازاده با اشاره به اینکه یک مرکز اوتیسم در استان وجود دارد، بیان کرد: ۲۴ نفر از خدمات این مرکز در استان بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد دستگاه های دولتی و ۴۰ درصد معابر و اماکن عمومی مناسب سازی شده است.

جواد رجبی، معاون پشتیبانی بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: فعالیت های تخصصی بهزیستی استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۴ حدود ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه ژنتیک طی سال گذشته هشت میلیارد ریال بوده است، گفت: سه پروژه عمرانی شامل پروژه شهید فولادی شهرستان طبس، مجتمع حمایتی بخش سده قاینات و تکمیل ساختمان اورژانس اجتماعی فردوس در سال جاری به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی ادامه داد: این سه پروژه در مجموع ۸۶۰ متر زیربنا به ارزش اعتباری هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

معاون پشتیبانی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در راستای نگهداری و تجهیز فضاهای اداری یک هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: در سال گذشته ۴۰ نفر از مددجویان و معلولین استان از خدمات حقوقی اداره کل بهره مند شده اند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار