مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ایجاد تقویت و توسعه مراکز غیردولتی در دستور کار بهزیستی استان قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۶۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 17 July 2017
علی عرب‌نژاد در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به هفته بهزیستی که از 24 تا 30 تیرماه است اظهار داشت: شعار امسال هفته بهزیستی "بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی" است.

وی با بیان اینکه بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و راهبردها و سیاست‌هایی پیش رو دارد افزود: در برنامه ابلاغی ششم بهزیستی با حمایت نمایندگان مردم پررنگ‌تر دیده شده است که این امر نشان دهنده اعتماد نظام به بهزیستی در بحث سلامت اجتماعی است و می‌طلبد بهزیستی فعالیت سریع‌تر و روبه رشدی داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به سیاست‌ها و راهبردهای بهزیستی در سال 96 اشاره و تصریح کرد: سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها و به‌روز بودن یکی از این سیاست‌ها است چون آسیب‌های اجتماعی سرعت زیادی دارند و لازم است به فعالیت‌های بهزیستی نیز سرعت داده شود.

عرب‌نژاد بهره‌مندی از خرد جمعی و کار عمومی، توجه به فرد، خانواده و جامعه، گسترش مشارکت درون سازمانی و برون سازمانی و پیشگیری در همه سطوح آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها را از جمله سیاست‌های بهزیستی عنوان کرد.

وی یادآور شد: بهزیستی در سال‌های گذشته بیشتر در بحث توانمندسازی و بازتوانی پیشرو بوده و برای برخی از  معلولان بستر فراهم می‌شد و برای برخی دیگر خدمات مراقبتی در منازل انجام می‌شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر بهزیستی به سمت پیشگیری رفته است و در گام نخست هدف این است که جلوی معلولیت‌ها گرفته شود.

وی با بیان اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی امسال آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی جامعه را در دستور کار قرار داده‌ایم افزود: همچنین اقدامات اجرایی و طرح هادی را در دست اجرا داریم.

عرب‌نژاد گفت: بحث توانمندسازی و بازتوانی، نگهداری از معلولان، ایجاد تقویت و توسعه مراکز غیردولتی و اقدامات رسانه‌ای نیز در دستور قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: با استفاده از شرایطی که اکنون وجود دارد در بحث زیرساخت‌ها، بهزیستی در سطح استان بیش از 150 مرکز توانبخشی و موسسه خیریه دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار