رئیس اداره امور اجرایی زکات خراسان جنوبی گفت: بیش از شش هزار اصله درخت در راستای اجرای طرح «شجره طیبه» در استان پلاک گذاری شد.
کد خبر: ۴۶۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 17 July 2017
حجت الاسلام حسین فلسفی در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح «شجره طیبه» تاکنون بیش از شش هزار اصله درخت در استان پلاک گذاری شده است.

وی بیان کرد: یکی از موارد مهم و مورد استقبال مردم در زکات مستحبی، هبه و پلاک گذاری درختان میوه تحت عنوان «شجره طیبه» در حمایت از نیازمندان است.

رئیس اداره امور اجرایی زکات خراسان جنوبی بیان کرد: در این طرح باغداران درختان خود را با نیت کمک به فقرا و نیازمندان در اختیار کمیته امداد قرار می دهند.

حجت الاسلام فلسفی با اشاره به آیات و روایات بیان کرد: زکات، حکم خداوند بوده و این واژه در همه جا همراه نماز آمده است.

وی با بیان اینکه مردم با زکات واجب و صدقه دادن پاک می شوند، گفت: اگر می خواهیم خودمان و مالمان پاک شود، باید زکات و صدقه بدهیم.

حجت الاسلام فلسفی انفاق را از میوه های درخت ایمان دانست و گفت: خداوند در قرآن با بیان های گوناگون، انسان ها را به بخشش و کمک به نیازمندان جامعه تشویق می کند.

وی اظهار کرد: رسیدگی به حال محرومان و مستضعفان باعث می شود که وضعیت مالی آنان تا حدودی بهبود یافته و فاصله مالی میان آن ها و قشرهای پر درآمد جامعه کم شود.

رئیس اداره امور اجرایی زکات خراسان جنوبی گفت: کسانی که به حال محرومان جامعه رسیدگی نمی کنند و در این کار نیز بخل می ورزند، در واقع در حق خودشان کوتاهی می کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار