رئیس مجمع امور صنفی شهرستان طبس با بیان اینکه واحدهای صنفی فعال در شهرستان چهار برابر بیشتر از استاندارد است،گفت: ۳۰ درصد واحدهای صنفی طبس تولیدی هستند.
کد خبر: ۴۶۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 16 July 2017
عباس برقی یکشنبه شب در نشست خبری اظهارکرد: حدود هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در طبس و ۵۰۰‌ در دو بخش عشق آباد و دیهوک فعال است.

وی با اشاره به جمعیت طبس گفت: واحدهای صنفی فعال ۴ برابر بیشتر از استاندارد هستند و۱۳ اتحادیه و ۱۶۰ رسته شغلی در طبس وجود دارد.

برقی افزود: از این آمار ۷۰ درصد توزیعی و ۳۰ درصد تولیدی هستند.

 وی در ادامه اظهار کرد: نصب نرخنامه، اتیکت و صدور فاکتور از الزامات یک واحدصنفی است و درمرحله بعد سودی که باید یک جنس داشته باشد مطرح است که سود خرده فروشی را سازمان ذیربط تعیین می کند.

رئیس مجمع امور صنفی در ادامه گفت:درطبس ۶۰ نوع خدمت نرخ گزاری شده است اما مشکلی که در روند اجرا پیش می آید این است که نرخ ها روی رنج خاصی قرار ندارد.

 برقی درخصوص نمایشگاه های برگزار شده گفت: برگزاری نمایشگاه به تصمیم کارگروه نمایشگاهی واگذارشده است و شخصا معتقدم با توجه به رکودی که در بازار وجود دارد و رجوع کسبه به مشاغل صنفی علیرغم میل باطنی آن ها بهتر است برگزار نشود.

وی افزود: قرار بر این است تا طبق دستورالعمل درسال ۹۶ حدود ۸۰ واحد شغل صنفی نیز اضافه شود و پیشنهاد ما این است که متقاضیان به سمت شغل های تولیدی حرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از درآمدهای نمایشگاهی به اتاق اصناف می رسد، تصریح کرد: متاسفانه در نمایشگاه ها افرادی که در لایه های پنجم و ششم هستند ورود پیدا کرده و اجناس نامرغوب و با کیفیت پایین ارائه می کنند.

وی به خواسته های اصناف نیز اشاره کرد و افزود: باید برای رونق بازار تسهیلاتی به اصناف داده شود و از طرفی جلوی کالاهای قاچاق گرفته شود و واحدهای صنفی از اجناس داخلی استفاده کنند.

برقی در ادامه گفت: اجناس داخلی گاها از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده که در این خصوص باید تذکر لازم به واحدهای تولیدی داده شود.

این مقام مسئول از ادارات ونهادها درخواست کرد اجناس مورد نیاز خود را از صنوف داخل شهر خریداری کنند.

وی گفت: اداراتی مانند ثبت احوال و پست به کارهای صنفی و کسب و کار بازاری ورود کرده اند که باعث بوجود آمدن مشکلاتی شده است.

وی بیان کرد: ۶۰۰ نفر در طبس و در فضای مجازی و هرمی فعالیت می کنند.

رئیس مجمع امور صنفی طبس با اشاره به پیگیری هایی که در این خصوص انجام شده است گفت: حضور نمایندگی شرکت های هرمی باید به صورت جدی پیگیری شود و از طریق مراجع قضایی با این نمایندگی ها که بعضا مجوز نیز گرفته اند برخورد شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار