رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از وقوع ۵۳ فقره تصادف طی هفته گذشته در معابر درون شهری استان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 16 July 2017
به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا رضایی با اعلام این خبر اظهارکرد: هفته گذشته در اثر تصادفات یک نفر فوت و ۵۸ نفر مجروح شدند که بیشترین آمار مجروحان مربوط به موتورسواران با ۵۹ درصد بوده است.

وی علت ۳۸ درصد از مجموع تصادفات را عدم رعایت حق تقدم،۳۴ درصد عدم توجه به جلو، ۸ درصد تجاوز از سرعت مقرره، تغییر مسیر ناگهانی و گردش به طرز غلط هر کدام چهار درصد و ۱۲ درصد را نیز سایر علل دانست.

سرهنگ رضایی بیشترین ساعت وقوع تصادفات را بین ساعت ۲۰ الی ۲۲ اعلام کرد و بیان داشت: پنج هزارو ۳۵۵ فقره انواع تخلف رانندگی توسط ماموران پلیس راهنمایی ورانندگی استان در یک هفته گذشته ثبت شدکه از این تعداد ۵۹۵ تخلف، حادثه ساز بوده است.

رییس پلیس راهور استان خراسان جنوبی افزود: در این مدت تعداد ۲۰۶ دستگاه موتورسیکلت و ۳۰ دستگاه خودرو که دارای تخلفات رانندگی بوده اند توقیف شده اند که از این تعداد ۳۸ راننده به علت نداشتن گواهینامه؛ وسیله نقلیه آنها توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ رضایی با توجه به گرمی هوا در فصل تابستان و استفاده بیشتر از موتورسیکلت در پایان به موتورسیکلت سواران توصیه کرد: هنگام تردد در در سطح شهرها از کلاه ایمنی استفاده نمایند، با سرعت مطمئنه رانندگی و از سبقت های غیر مجاز خودداری کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار