نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با خانواده شهید محمد حسین یعقوب‌نژاد دیدار کرد.
کد خبر: ۴۶۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 16 July 2017
خانه ای نسبتا کوچک و قدیمی در انتهای کوچه ای بن بست ما را به سمت خود فرا می‌خواند، وارد کوچه شدم، دیدم کوچه ای تنگ و قدیمی است که اکثر اهالی این کوچه، گیسوانشان را زمانه سپید کرده بود.

درب خانه بر روی میهمانان باز شد، حیاط خانه آب و جارو شده است، بوی سپند در حیاط پیچیده است، باغچه کوچک خانه هم آبیاری شده بود همه چیز برای یک دیداری صمیمی و پدرانه فراهم بود.

وقتی وارد خانه یک شهید می‌شوی عطر و بوی معنویت، صداقت و سادگی در آن موج می‌زند آنچنان آرامشی عجیب در قلبت می‌افتد که حاصل سالها صبر و بردباری پدران و مادران شهید از دوری فراق فرزندانشان است.

و به راستی چه زیبا گفت: شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی "زندگی زیباست، اما شهادت زیبا تراست"

مادری مهربان در حالی که عصا در دست داشت به جلو درب آمد و میهمانان را استقبال کرد، او آنقدر در مهربان و دوست داشتنی بود گرچه بهار زندگی اش خزان شده بود، اما جلو هیچ کدام از میهمانان خود به داخل خانه نمی‌رفت، آخر از همه وارد خانه شد، او از دیدن نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی بسیار خوشحال و هر از گاهی میهمانان را خوش آمدگویی می‌کرد او از میهمانان به خاطر کوچک بودن اتاق عذر خواهی می‌کرد، هنوز درحال خوش وبش با مادر شهیدم بودیم که آیت‌الله سید علیرضا عبادی سراغ پدر شهید را گرفت، مادر درحالی که نگاهی به درب اتاق انداخت وگفت: پدر شهید الان به حضورتان می‌آیند، کمی گوشهایشان نمی‌شنود، الان می‌آیند، در همین حال پدر شهید را صدا زد.

پدر شهیددر حالی که لباس روحانیت برتن داشت وارد اتاق شد، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با دیدن پدرشهید بسیار خوشحال شد گویا از دوستان قدیمی بوده وبا هم خاطراتی داشتند، همدیگر را در آغوش گرفتند.

هنگامی که به موضوع شهادت فکر می‌کنیم در می‌یابیم که شهدا با پشت کردن به وابستگی مادی، به سوی خدا رفتند و هر کسی که نجوایش با خدا بیشتر بود، به سوی او پر کشید.

پدر از فرزندنش اینگونه گفت: محمد حسین یعقوب نژاد فرزند غلامرضا در سال 1344 در روستای مافریز از توابع بیرجند، در یک خانواده روحانی متولد شد و در کودکی و در محضر پدر قرآن آموخت.

دوره ابتدایی را تا سال سوم در روستای القور به پایان رساند سپس به همراه بردارش که طلبه علوم دینی بود در بیرجند به ادامه تحصیل پرداخت و دوره راهنمایی را در مدرسه حافظ به اتمام رساند.

او از همان اول انقلاب در تظاهرات و پخش اعلامیه‌ها شرکت کرده ولی چندین بار به وسیله ضدانقلاب مضروب شد، پس از پیروزی انقلاب داوطلبانه قدم به بسیج گذاشت و معتقد بود فعلا باید درس انقلاب بخوانیم و به دیگران بیاموزیم، حدود 7 ماه به پاسداری و یادگیری عملیات نظامی مشغول بود او روزهای دوشنبه وپنج شنبه را روزه می‌گرفت وبه ائمه اطهار (ع) ارادت خاصی داشت.

شهید محمد حسین یعقوب نژاد در مراسم عزاداری ائمه شرکت می‌کرد او به فرائض دینی وانجام نماز، روزه مقید بود نمازش را در اول وقت در مسجد وبا جماعت اقامه می‌داشت او در خلوت شب با معبودش به راز ونیاز می‌پرداخت و بیشتر سوره‌های جزو 30 قرآن را حفظ داشت او آنقدر عاشق جبهه و شهادت بود که با دست خودش سال تولد را در شناسنامه خود از 1344 به سال 1342 تغییر داد تا شاید او را به جبهه اعزام کنند.

برای رفتن به جبهه پیش فرماندهان وخانواده خود التماس می‌کرد، حتی تهدید به اعتصاب غذا نمود و از مادرش تقاضا کرده بود تا برای شهادتش دعا کند اما آنچه توجه همه را جلب می‌کرد، دگرگونی او به ویژه کیفیت عبادت اوبود، محمید حسین نمازش را همیشه با طمانینه وخضوع می‌خواند.

شهید محمد حسین یعقوب نژاد در قنوت از خدای خود تقاضای شهادت می‌کرد تا این که به جبهه اعزام شد او در کربلای خوزستان (جبهه شوش –اهواز) با دشمن به مبارزه پرداخت وسرانجام در تاریخ ششم اردیبهشت ماه 1360 دراثر اصابت ترکش به قلب مبارکش به اروزی دیرینه‌اش رسید.

پیکرپاک این شهید پس از تشییع با شکوه درگلزار شهدای بیرجند به خاک سپرده شد واو در وضیت نامه خود یک پیام دارد وآن این است که راه امام را ادامه دهید ودست از خط امام برندارید.

آیت الله سید علیرضا عبادی در این دیدار با بیان اینکه خدا را شاکریم که باری دیگر به ما توفیق داد تا از خانواده  شهید بزرگوار وپدر ومادر شهید دیدار ودلجویی کنیم، اظهار داشت:انچه که برای انسان ارزش دارد صداقت است.

وی افزود: مجموعه خانواده شهید یعقوب نژاد از یک صداقت خاص برخوردار اند وهیچگاه تصنع ندارند وقتی همه چیز از آن خداست واو خالق همه زیبایی ها است هیچ نعمتی بالاتر از اینکه انسان توفیق پیدا کند بین خود وخدا صداقت داشته باشد نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان باید صادق باشد، گفت: صداقت سرمایه انسان است که خداوند به خانواده این شهید بزرگوار داده است.

پدر شهید محمد حسین یعقوب نژاد افزود: زندگی بشر از دو چیز تشکیل شده است یکی بلا ودیگری شکر نعمت است اگر انسان بتواند در برابر مشکلات صب کرده وشکر گذاری کند مشکلی نخواهد بود.

وی بیان داشت: اگر هر چیزی که از سوی خداوند باشد نهمت است وشهادت هم یکی از همین نعمت ها است و یک دنیا فضیلت برای شهادت بیان شده است .

ما باید بتوانیم انقلاب را حفظ کرده و برای آیندگان نگه داریم وما باید برای سلامتی رهبر معظم انقلاب شبانه روزی دعا کنیم .
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار