مجری طرح گندم با بیان اینکه در طرح گندم اولویت نخست تامین نیاز داخل کشور است گفت: نیاز گندم در سال ۹۶ تامین و حتی برای سال آینده هم برنامه در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۴۵۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 12 July 2017
اسماعیل اسفندیاری صبح امروز در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر و برگزیدگان بخش کشاورزی خراسان  جنوبی اظهار داشت: تا 15 خردادماه تمامی مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از 15 خردادماه تاکنون 50 درصد هزینه گندم تضمینی به کشاورزان پرداخت شده است افزود: با تمام این وجود هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که حقوق کشاورزان را به صورت کامل پرداخت کنیم.

مجری طرح گندم در کشور گفت: امسال وزارت جهاد کشاورزی به واردات گندم نیاز ندارد و حتی برای سال آینده هم برنامه دارد و از ابتدای سال تاکنون 7 هزار و 600 میلیارد تومان برای مطالبات به گندمکاران پرداخت شده است.

اسفندیاری با بیان اینکه سالانه 12 میلیون هکتار کشت و کار در کشور انجام می‌شود که 52 درصد مربوط به گندم است افزود: سطح زیرکشت گندم در کشور 6 میلیون هکتار و در طرح گندم اولویت نخست تامین نیاز داخل کشور است.

وی اظهار داشت: در دولت یازدهم با کاهش 600 هزار هکتاری سطح زیرکشت گندم روبه‌رو بودیم و در این مدت متوسط سه ساله از 2 میلیون و 500 هزار هکتار به یک میلیون و 900 هزار هکتار رسید و در کنار این کاهش کشت، میزان کشت کلزا افزایش یافته است به طوری که امسال تولید کلزا در کشور سه برابر شده است.

مجری طرح گندم کشور گفت: در سال‌های 91 تا 93 میزان خودکفایی گندم  در کشور 67 درصد بوده است اما روند دولت به گونه‌ای بود که در سال گذشته 11 میلیون و 520 هزار تن گندم در کشور خریداری شده است.

اسفندیاری با بیان اینکه در سال‌های 90 تا 92 متوسط خرید گندم در کشور 4 میلیون و 79 هزار تن بوده است افزود: در آن سال‌ها جزو بزرگترین واردکنندگان گندم در دنیا بوده‌ایم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار