معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت گیاهان دارویی قرار دارد که در برنامه اقتصاد مقاومتی باید این میزان به ۲۸۴ هزار هکتار برسد.
کد خبر: ۴۵۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 12 July 2017
محمدعلی طهماسبی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری در بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به صنایع تبدیلی بخش کشاورزی وجود ندارد و این تسهیلات به هر میزان قابل پرداخت است.

وی بیان کرد: بنابراین باید برای پرداخت این تسهیلات متقاضی وجود داشته و متقاضیان بتوانند شرایط بانک ها را تأمین کنند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر لزوم اجرای سیستم های نوین آبیاری، بیان داشت: امروز دنیا به ضرورت اجرای سیستم های نوین آبیاری رسیده است.

۵۰۰ هزار هکتار از باغات کشور تحت پوشش بیمه هستند

طهماسبی همچنین بر ضرورت استفاده از ارقام گیاهی مقاوم تحقیقاتی تأکید کرد و گفت: توسعه سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای یکی دیگر از راهکارهای کاهش مصرف در بخش کشاورزی بوده که میزان مصرف آب را کاهش و در مقابل تولید را تا ۱۰ برابر افزایش می دهد.

وی ادامه داد: همچنین جابجایی زمان کشت و عدم حمایت از محصولات پرآب بر یکی دیگر از راهکاری کاهش مصرف آب در این بخش است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با بیمه محصولات باغی نیز گفت: در حال حاضر از دو میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار باغ کشور ۵۰۰ هزار هکتار تحت پوشش بیمه هستند.

سهم ۵۰ درصدی محصولات باغی از صادرات بخش غذایی

 طهماسبی با بیان اینکه توسعه سطح زیر کشت گیاهان دارویی یکی از طرح های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه اقتصادی مقاومتی است، بیان داشت: در حال حاضر بالغ بر ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت گیاهان دارویی، زعفران و گل محمدی قرار دارد که در برنامه اقتصاد مقاومتی این میزان باید به ۲۸۴ هزار هکتار افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۱ تاکنون تراز تجاری بخش غذایی کشور حدود پنج هزار میلیارد دلار بهبود پیدا کرده است، عنوان داشت: حدود ۵۰ درصد از صادرات بخش غذا سهم محصولات باغی است.

به گفته وی کشور ایران در هشت محصول باغی رتبه های یکم تا دهم دنیا را به خود اختصاص داده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار