مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از ارائه سرویس اینترنت پرسرعت بیسیم در ۷۵۰ روستای استان تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۵۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 12 July 2017
علی دلگیر در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به راه اندازی اینترنت پرسرعت بیسیم در ۳۷۴ روستای استان در سال ۹۵، اظهار داشت: در سال جاری نیز ۷۴۲ روستای دیگر استان به شبکه اینترنت پرسرعت بیسیم متصل می شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۶۵ روستای استان سرویس اینترنت ADSL توسط شرکت مخابرات ایران ارائه می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در ارتباط با وضعیت پوشش شبکه تلفن همراه در شهرهای استان، گفت: از مجموع ۲۸ شهر استان تعداد ۲۲ شهر تحت پوشش سرویس نسل سوم تلفن همراه قرار دارند.

۶ شهر استان به اینترنت نسل سوم مجهز می شوند

دلگیر با بیان اینکه علاوه بر این در ۱۱ شهر سرویس نسل چهارم  همراه نیز ارائه مب شود، بیان داشت: همچنین شش شهر دیگر استان در برنامه توسعه نسل سوم همراه قرار دارند که تا پایان شش ماهه اول سال سرویس مذکور در آن شهرها راه اندازب خواهد شد.

وی با اعلام ظرفیت پهنای باند دیتای ورودی استان به میزان ۴۶ گیگا بیت بر ثانیه، عنوان داشت: از این میزان تنها ۶.۸ گیگا بیت بر ثانیه مورد استفاده قرار گرفته است که در صورت نیاز، توسعه این بخش در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به رشد روزافزون ارتباطات و فناوری اطلاعات و انتظار مردم برای دسترسی آسان به این سرویس‌ها، گفت: در حال حاضر ۲۹۵ هزار و ۵۸۴ مشترک در استان از تلفن ثابت و ۲۳۹ هزار و ۸۲۲ کاربر نیز اینترنت برخوردار هستند.

دلگیر ضریب نفوذ تلفن ثابت و اینترنت را به ترتیب ۳۷.۹۶ درصد و ۳۴ درصد اعلام کرد.

وی، تعداد روستاهای دارای ارتباط استان را هزار و ۷۳۰ روستا اعلام کرد و افزود: تعداد هزار و ۲۲۰ روستا دارای ارتباط تلفن خانگی هستند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار