فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه نباید اردوهای جهادی را تنها در کارهای عمرانی خلاصه کنیم گفت: در حال حاضر آب مهم‌ترین چالش در استان خراسان جنوبی است که باید از ظرفیت اردوهای جهادی برای تسریع پروژه‌های عمرانی بیشتر استفاده شود.
کد خبر: ۴۵۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 11 July 2017
علی ناصری ظهر امروز در ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی شهرستان بیرجند اظهار داشت: اردوهای جهادی ظرفیت بزرگی است که می‌توان از آن در تمامی بخش‌ها اعم از فرهنگی، پزشکی و اقتصادی استفاده کرد.

وی افزود: از نظر میزان محرومیت برخی از روستاهای بیرجند در حد روستاهای سربیشه بوده اما دیده نشده‌اند و اگر می‌بینیم بیرجند توسعه یافته  است بخش زیادی از این توسعه به دلیل سرمایه‌گذاری مردم بوده است.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: هنوز هم نیازمند نگاه ویژه به شهرستان بیرجند هستیم که بخشی از این نیاز باید توسط اردوهای جهادی برطرف شود.

ناصری افزود: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای تسریع در پروژه‌های عمرانی از ظرفیت اردوهای جهادی استفاده کنند و در حال حاضر چالش آب به عنوان بزرگترین چالش در خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با مشکلات باید در وهله نخست آموزش‌های لازم برای استفاده بهینه از منابع موجود ارائه شود اظهار داشت: اگر می‌خواهیم کار ریشه‌ای و زیربنایی انجام دهیم باید هر دستگاهی یک کارشناس خبره برای پیگیری امور جهادی داشته باشد.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: اردوهای جهادی را نباید تنها در کارهای عمرانی خلاصه کنیم و دستگاه‌های اجرایی باید نیازسنجی کرده و برای برطرف کردن این مشکلات با همکاری بسیج سازندگی در این زمینه اقدام شود.

ناصری افزود:  اردوهای جهادی می‌توانند در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، اشتغال، کارگاه‌های آموزشی، طرح‌های مطالعاتی و موضوعات پزشکی کمک کنند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان نیاز است اشتغال جایگزین به روستاییان معرفی شود و در این زمینه فرهنگ‌سازی انجام شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار