فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از کلاهبرداری مرد جوانی از ۸ سرمایه‌دار معروف بیرجندی به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 11 July 2017
به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مجید شجاع اظهار داشت: تعدادی از سرمایه‌داران بیرجند با طرح شکایتی عنوان کردند که جوان 25 ساله‌ای به آنها مراجعه و در طرح دوستی 6 ماهه با آنها  خود را فردی مطرح در زمینه صادرات پسته معرفی کرده است و برای جلب اطمینان خاطر شاکیان طرح نوینی در قالب پسته رنگی برای اولین بار در کشور به طعمه‌های خود شناسانده است.

وی افزود: پس از شناسایی متهم پرونده در دستور کار کارآگاهان آگاهی قرار گرفت که با تعقیب و مراقبت چند روزه  فرد تحت نظر در شرکت خود دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی اضافه کرد: بررسی‌های تخصصی نشان داد که این شرکت فقط روی برگه به ثبت رسیده است و متهم 25 ساله با طرح دوستی و نزدیک شدن  به 8 شاکی پرونده خود را مدیر عامل شرکت معرفی کرده و اعلام کرده است که صادرات پسته رنگی در ایران به شرکت او تعلق دارد.

شجاع مطرح کرد: 8 سرمایه‌دار هم  خام حرف‌های این متهم می‌شوند و 40 میلیارد ریال پول نقد به حساب  وی واریز می‌کنند به امید اینکه در سود آن شریک شوند.

وی عنوان کرد: بعد از مدتی که سرمایه‌گذاران برای پیگیری وضعیت محموله‌های صادر شده به شرکت مراجعه می‌کنند متهم 25 ساله با نشان دادن ایمیل‌های جعلی مبنی بر اینکه افرادی در  روسیه و هلند محموله‌ها را دریافت کرده‌اند و به زودی پول به  حساب شرکت واریز می‌شود موضوع را برای سرمایه‌گذاران شرکت تشریح می‌کند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از شاکیان وقتی با حرف‌های متناقض مدیر عامل شرکت مواجه می‌شود موضوع را از طریق قانونی پیگیری می‌کند که مشخص می‌شود شرکت فقط بر روی کاغذ به ثبت رسیده است و هیچ‌گونه فعالیت اقتصادی ندارد بنابراین  دیگر سرمایه‌گذاران را مطلع می‌کند که زوایای پنهان کلاهبرداری توسط کارآگاهان آگاهی برملا می‌شود. 

شجاع بیان کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به جرم خود اعتراف کرد و با تشکیل پرونده و به دستور قاضی روانه زندان شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار