مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی بخش کشاورزی را محور اساسی توسعه استان دانست و گفت: علمی کردن بیابان‌زدایی یکی از برنامه‌های این سازمان است که در اولویت برنامه کاری قرار دارد.
کد خبر: ۴۵۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 11 July 2017
زین‌العابدین جویبان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی نهادی است که دو وظیفه عمده را بر عهده دارد.

وی ترسیم الگوی اسلامی و ایرانی یک مهندس کشاورزی تراز انقلاب اسلامی را یکی از وظایف این سازمان عنوان کرد و افزود: وظیفه دوم این سازمان کمک به کارآمدی نظام و متولیان بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا بدون موازی کاری و با همکاری و همیاری سایر نهادها اعم از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست نسبت به روان سازی حرکت‌ها و انجام مأموریت‌ها اقدامات بسیاری در سطح استان انجام می‌دهیم.

جویبان با بیان اینکه بسیج پشتوانه بزرگی برای نظام اسلامی در تمام عرصه‌ها است تصریح کرد: عملی‌کردن موضوعات مورد نیاز در حوزه فرهنگی، اقتصادی و کشاورزی یکی از موضوعات اساسی است که بسیج در این عرصه گام‌های بزرگی برداشته است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان بدون  هرگونه موازی‌کاری بازوی علمی و اجرایی سازمان جهاد کشاورزی  و سازمان‌های مرتبط با کشاورزی است خاطرنشان کرد: این سازمان در آموزش تخصصی کشاورزان در سطح استان در قالب طرح بسیج همگام با کشاورز کمک‌های بسیار بزرگی در سطح استان انجام داده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی بخش کشاورزی را محور اساسی توسعه استان دانست و یادآور شد: از جمله فعالیت‌های اقتصادی در استان کشاورزی است به طوری که بیشترین سهم را به میزان 1.33 درصد به خود اختصاص داده است.

جویبان یکی از برنامه‌های این سازمان را طرح بسیج همگام با کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی بودیم و طرح بسیج همگام با کشاورز به عنوان الگوی موفق برنامه‌های این سازمان بود.

وی افزود: در این طرح برنامه‌های کاربردی و مورد نیاز کشاورزان در سطح استان را در اختیار کانون‌های بسیج مهندسین کشاورزی قرار می‌دهیم و این طرح در تمام شهرستان‌ها در حال فعالیت است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال جاری تولید و اشتغال از اولویت‌های مهم این سازمان است گفت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در راستای وظیفه ذاتی خود و تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اقدام به راه‌اندازی کارگروه اشتغال کرده است.

جویبان بیان کرد: در این کارگروه با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در سطح استان زمینه‌های اشتغال مهندسین کشاورزی را فراهم می‌کنیم.

وی بررسی و شناسایی ظرفیت‌های مهندسین کشاورزی و ارائه طرح‌های کاربردی در عرصه‌های تولید و اشتغال حوزه کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های بالقوه بخش کشاورزی را از جمله وظایف این کارگروه در سطح استان دانست.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی علمی کردن بیابان زدایی را یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان دانست که در اولویت است و تصریح کرد: در این راستا با توجه به تولید نرم افزارهای مورد نیاز در قالب طرح دستورالعمل‌های فنی لازم را در اختیار جامعه هدف قرار می‌دهیم تا بتوانیم در کنار دولت این معضل را برطرف کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار