نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه اندیشه باید با انگیزه باشد گفت: حوزه و دانشگاه که محل تولید اندیشه و عقل نظری است ایجاب می‌کند که به این اکتفا نکند و احساس تکلیف بیشتری در یک دایره وسیع‌تری از نظر اندیشه با انگیزه داشته باشند.
کد خبر: ۴۵۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 10 July 2017
آیت‌الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح هشتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بیرجند اظهار داشت: ضیافت اندیشه ضیافت انسانی است.

وی افزود: اندیشه و فکر از خواسته‌های نوع انسان است که می‌تواند در این فرمول از معلومات به مجهولات پی ببرند و کشف کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فکر بسیار ارزشمند است  بیان کرد: فکر در احادیث و روایات با نرخ‌های مختلفی نرخ‌گذاری شده است.

عبادی با بیان اینکه فکر گاهی مفید و گاهی مضر است تصریح کرد: گاهی فکر جنبه منفی دارد و ضد ارزش است.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که در حال حاضر در دنیا مشاهده می‌شود فکر و علم زیاد است اما دنیا را به چه جاهایی کشاندند که راه خروج از این نیز فکر ارزشمند و همه جانبه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کسی که نرخ خود را مشخص می‌کند عقل عملی است یادآور شد: فکر بینش می‌آورد اما بینش تنها کافی نیست اما از نظر نتیجه یک تئوری است.

عبادی با بیان اینکه گرایش، تقسیم‌بندی انسان‌ها را از نظر ارزش و هویت در طول و عرض تاریخ بر هم گره می‌زند اظهار داشت: آنچه که شناسنامه انسان است و هویت فرد را مشخص می‌کند در گرایش است و آن در آزمایشات مشخص می‌شود.

وی افزود: حوزه و دانشگاه که محل تولید اندیشه و عقل نظری است ایجاب می‌کند که به این اکتفا نکند و احساس تکلیف بیشتری در یک دایره وسیع‌تری از نظر اندیشه با انگیزه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تا کی قرار است یک عده بر مردم مظلوم دنیا ستم کنند و به این وضع دنیا قانع بود گفت: تا این مسائل حل نشود همه علوم و اندیشه‌ها را قدرتمندان به نفع خود به کار می‌برند یعنی از این علوم خیری نصیب مردم نمی‌شود.

عبادی بیان کرد: در این راستا حوزه‌ها و دانشگاه‌ها تنها نباید به اندیشه قناعت کنند و در چنین شرایطی پیشرو دانشگاه‌ها و حوزه‌ها هستند و باید راه را برای مردم باز کنند و انگیزه را در مردم قوی کنند.

وی تصریح کرد: این رسالت در ضیافت اندیشه به عنوان یک راه کاربردی است که مشکل مردم را برطرف می‌کند و در این صورت در جهت شناخت اندیشه و گرایشات به نتیجه خواهیم رسید.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار