رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: تابستان امسال ۲ هزار و ۹۱۱ جهادگر در قالب اردوهای ۳، ۷ و ۱۱ روزه و ۲ هزار و ۷۰۰ جهادگر در قالب اردوهای دانش آموزی به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۴۵۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 10 July 2017
محمد زهرایی در گفت وگو با خبرنگار در بیرجند اظهار داشت: بیشتر روستاهای  استان خراسان جنوبی از مولد بودن به مصرف گرا بودن سوق یافتندکه این افت بزرگی است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال به تنهایی را نمی توان برای رفع بیکاری، تولید و اشتغال و خوداتکایی مدنظر قرار دارد، افزود: فعالیت های بسیج سازندگی در حوزه روستاها چند دسته تقسیم می‌شود که شامل فعالیت های زیر ساختی است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبیگفت: سالانه جهادگران برای محرومیت زدایی در خراسان جنوبی به روستاهای محروم استان اعزام می‌شوند که برخی از آنها بین 10 تا 15 روز در روستاها فعالیت می‌کنند.

زهرایی افزود: مقوله جهادی بعد ازخودسازی، تشویق، ترغیب و امیددادن به مردم است که در کنار آن به کارهای عمرانی و آموزشی پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه 10 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام و به کار خود پایان داد بیان داشت: امسال حدود 2 هزار و 911 نفر بسیجی جهادگردر قالب اردوهای جهادی 3،7 و 11 روزه و 2 هزار و 700 بسیجی جهادگر دانش آموز در قالب 166 گروه جهادی دانش آموزی، دانشجویی، پزشکی، محلات، مهمان تعطیلات تابستان خود را در مناطق محروم خراسان جنوبی سپری می‌کنند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: درحال حاضر 13گروه جهادی درمناطق محروم خراسان جنوبی به مرمت قنات، ساخت کانال آب کشاورزی، استخر ذخیره آب، دیوار کشی مسجد و حسینیه، برگزاری کلاسهای فرهنگی، هنری، اشتغال زایی، ویزیت رایگان، احداث خانه محرومان، کمک در جمع آوری محصولات کشاورزی و آموزش بهداشت فردی فعالیت دارند.

زهرایی افزود: حلقه مفقوده در روستاهای خراسان جنوبی در زمینه اشتغال، توانمندسازی مردم و یپدا کردن نیروهای کارآفرین است  و بخشی از کار بسیج سازندگی مستقیم با مقوله توانمندسازی و اشتغال است که در این راستا آموزش های تخصصی در بخشهای مختلف داده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های پیشرفت و آبادانی در 6 دهستان خراسان جنوبی 12 میلیارد تومان از محل طرح‌های پیشرفت تامین شده است، افزود: 12 میلیارد تومان دیگر از محل اعتبارات استانی است و این طرح ها در قهستان منظریه، شوسف، میغان، درح، پطرگان در بخشهای فرهنگی، سلامت، عمرانی، اشتغال وتوانمند سازی در حال اجرا وبرخی ها فاز اول آنها به اتمام رسیده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار