رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی با بیان اینکه به علت کمبود امکانات عملا نمی‌توانیم مکانی برای استقرار شرکت‌ها فراهم کنیم گفت: پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی با کمبود مشاور تخصصی روبه‌رو است.
کد خبر: ۴۵۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 09 July 2017
محمدعلی ناصری صبح امروز در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی پارک علم و فناوری، حمایت از فناوران و هسته‌ای فناور است که بتواند احتمال شکست هسته‌ای فناور و شرکت‌هایی که به این منظور تشکیل شده است را کاهش دهد.

وی افزود: پارک علم و فناوری استان با کمبود شرکت‌های بازاریابی و مشاوران تخصصی مواجه است  و به علت کمبود امکانات عملاً نمی‌توانیم مکانی برای استقرار شرکت‌ها فراهم کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: باتوجه به اینکه یکی از وظایف پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی در اختیار قرار دادن فضا برای فعالیت فناوران است پس باید امکاناتی مانند ساختمان، فضا و زیرساخت‌های مهندسی برای حمایت مالی و معنوی از فناوران و هسته‌ای در اختیار داشته باشیم.

ناصری با بیان اینکه توان مالی برای حمایت از شرکت‌ها را نداریم تصریح کرد: مشکل اصلی استان در بحث پارک علم و فناوری، تهیه امکانات زیرساختی مثل فضا و مکان و اینترنت است که با این امکانات کم حمایت‌های لازم از فناوران صورت نمی‌گیرد.

وی اظهار داشت: با وجود محرومیت استان، زیرساخت‌های لازم برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور وجود ندارد.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: برای کارآفرینی باید حداقل‌های لازم فراهم باشد و خروجی آموزش عالی باید کارآفرینی و اثرگذاری در جامعه باشد.

جلال‌الدین صادقی افزود: صدور پروانه‌های صادراتی و یا تولیدی در استان باید با برنامه و براساس نیاز واقعی باشد.

وی بیان کرد: حمایت از فناوران از وظایف پارک علم و فناوری است و توسعه آموزش عالی ارتباط بسیار مستقیمی با توسعه همه‌جانبه استان دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار