امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: در مراکز دولتی در سال ۸۴ طرح عفاف و حجاب در شورای عالی فرهنگی تبیین شده است اما به این نکته زیاد توجه نشده است.
کد خبر: ۴۵۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 08 July 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین علیجان دلدار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به مسئله حجاب اظهار داشت: در حال حاضر دشمن کیان خانواده را نشانه گرفته است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم که فرزندان ما به بی‌حجابی عادت نکنند افزود: لازمه ایمان مراقبت از دیده و دل است.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند بیان کرد: عامل استفاده از شبکه‌های مجازی یکی از عادت‌های بسیار مخرب است که می‌تواند منجر به کارهای بدی شود.

دلدار با بیان اینکه باید در مصرف آب صرفه جویی شود تصریح کرد: در سرتا سر کشور در بسیاری از استان ها و شهرستان ها به دلیل گرمای هوا به جیره بندی آب رسیدند بنابراین باید صرفه‌جویی کنیم .

وی با اشاره به 21 تیر ماه روز حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: در این راستا باید اقرار کنیم که وضعیت حجاب و عفاف در کشور ما وضعیت خوبی ندارد بنابراین همه باید برای جلوگیری از بی‌حجابی و بروز مشکل  برای خانواده‌ها نکاتی را رعایت کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند نکته نخست در زمینه عفاف و حجاب را تربیت درست بر محور حیا و عفت عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا باید برای عفت و حیای فرزندان خود تلاش کنیم.

دلدار نکته دوم در زمینه عفاف و حجاب را زمینه سازی و فرهنگ سازی برای ازدواج سالم و بدون تشریفات دانست و اظهار داشت: در این راستا مسئولان وظیفه دارند زمینه ازدواج سالم را برای خانواده ها فراهم کنند و در جهت ایجاد کار و معیشت گام بردارند.

وی با بیان اینکه همچنین خانواده نیز باید به فکر ازدواج فرزندان خود باشند افزود: همه باید در جهت زمینه سازی برای ازدواج جوانان گام بردارند و زمینه ازدواج جوانانی که موقع ازدواجشان است را فراهم کنند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند نکته سوم در زمینه عفاف عفاف​ و حجاب را آگاهی بخشی و آموزش  نسبت به مسئله حجاب دانست و گفت: در این راستا باید فرهنگ‌سازی انجام شود و خیران و بزرگ‌ترها به فکر ازدواج جوانان باشند.

دلدار نکته چهارم عفاف و حجاب را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و بیان کرد: امر به ازدواج از مهمترین کارها است همچنین باید نسبت به بی‌حجابی در جامعه حساس بود و امر به معروف و نهی از منکر کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در مراکز دولتی در سال 84 طرح عفاف و حجاب در شورای عالی فرهنگی تبیین شده است اما به این نکته زیاد توجه نشده است.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه متأسفانه وضعیت مراکز علمی و دانشگاه‌های ما در این زمینه وضعیت مناسبی نیست گفت: در این راستا باید بیشتر توجه شود و به این امر رسیدگی شود.

دلدار به دختران و پسران مجرد توصیه کرد که اگر زمینه ازدواج آنان فراهم نیست دلیل بر بی عفتی و گناه نمی‌شود افزود: همه باید دست به دست یکدیگر دهیم و زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنیم.

وی روز مالیات را یکی دیگر از مناسبت‌های هفته عنوان کرد و اظهار داشت: پرداخت مالیات وظیفه شرعی و قانونی برای پیشرفت کشور است و هیچ زمانی مانند جمهوری اسلامی نبوده است.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند 21 تیر ماه را سالروز فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای دانست و گفت: همچنین 23 تیر ماه نیز آغاز جنگ 33 روزه و پیروزی قدرت ایمان و مقاومت است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار