رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: نرخ سود بانک ها و سپرده های تسهیل، موجب رکود بازار شده است.
کد خبر: ۴۵۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 04 July 2017
مرتضی یزدان شناس در نشست روسای اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و تعاون بیرجند بیان کرد: تمام تلاش بخش خصوصی بر این مبنا است که در رونق اقتصاد مقاومتی گام های موثری بردارد اما در این مسیر با موانعی رو به رو می شود.

وی با بیان اینکه اصناف نقش خوبی در اقتصاد دارند، افزود: در حال حاضر نرخ سود بانکی و سپرده های تسهیل موجب رکود بازار شده است.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی ادامه داد: این امر باعث می شود که هزینه تولید ما نسبت به سایر کشورها افزایش یافته و کالاهای خارجی با قیمت ارزان تری به دست مصرف کننده برسند.

وی  قانون کار را یکی دیگر از مشکلات موجود بر سر بازاریان دانست و گفت: در این قانون، آنچه که برای کارگز، کارفرما و تولید کننده لازم است، در نظر گرفته نشده است.

یزدان شناس با بیان اینکه حمایت می تواند به پایداری واحدهای تولیدی کمک کند، گفت: باید قانون کار را به نفع تولید کننده تغییر  دهیم.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی اظهار کرد: مشکل دیگراصناف، مالیات بر ارزش افزوده بوده چرا که از این نام سوء استفاده شده و در طول سال چندین باز مالیات اخذ می شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند هم در این جلسه نقل و انتقال پول را یکی از مشکلات موجود در فعالان اقتصادی دانست و گفت: بین نقل و انتقال پول تجار ما با تجار افغانی مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود.

علیرضا خامه زر با اشاره به مرز مشترک خراسان جنوبی با افغانستان بیان کرد: علی رغم فرصت های خوبی که با افغانستان داریم، از آن به طور مطلوب استفاده نمی شود.

وی با بیان اینکه پرداخت مشوق های صادراتی از چندین سال گذشته قطع شده است، گفت: همچنین برای پرداخت تسهیلات صادرات قول هایی داده شد اما هنوز محقق نشده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار