ماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: پوشش تلویزیونی در استان خراسان جنوبی ۷۰ درصد و در شهرستان‌های سربیشه و نهبندان ۵۰ درصد است.
کد خبر: ۴۵۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 03 July 2017
نظر افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار در بیرجند اظهار داشت: یکی از مشکلات مردم استان خراسان جنوبی در شهرستان‌های سربیشه و نهبندان نبود زیرساخت‌های اولیه مانند برق و آب است.

وی با بیان اینکه پوشش تلویزیونی در استان خراسان جنوبی 70 درصد و در شهرستان‌های سربیشه و نهبندان 50 درصد است افزود: وقتی یک فرد مرزنشین روستایی از امکانات اولیه تلویزیون بی‌بهره باشد از چه طریق می‌تواند تحول فرهنگی در او ایجاد شود. 

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: پراکندگی روستاها در استان خراسان جنوبی زیاد است اما با وجود این پراکندگی‌ها هنوز در برخی مناطق مرزی روستاییان و چوپانانی زندگی می‌کنند که دیده‌بان جمهوری اسلامی ایران هستند.

افضلی با بیان اینکه نعمت داشتن برق حق روستاییان ما است افزود: 102 روستای بالای 20 خانوار در دو حوزه انتخابیه بنده برق ندارند که از این تعداد 48 روستا در شهرستان نهبندان است. 

وی با اشاره به برنامه‌های کمیسیون کشاورزی اظهار داشت: این کمیسیون در سال گذشته خوب کار کرد و طرح برنامه 5 ساله را مطرح و مصوبات خوبی در بخش کشاورزی داشت و لایحه هوای پاک و لایحه حفاظت خاک را کمیسیون تصویب کرد تا کارها جلو برود. 

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در سازمان عمران روستایی خوب کار شود و به روستاها به صورت یکپارچه نگاه شود مفید خواهد بود. 

افضلی با اشاره به گلایه‌های مردم از منابع طبیعی در زمینه اراضی ملی افزود: قرار شده است طرحی را برای منطقه در زمینه قنوات، آبخوان‌داری و بیابان‌زدایی داشته باشیم و خوشبختانه اجرای طرح ترسیب کربن نیز در شهرستان نهبندان تصویب شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار