مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: طی سال ۹۵ بالغ بر شش میلیارد ریال برای آبرسانی به عشایر اختصاص یافت که در قانون بودجه سال ۹۶ لحاظ و تخصیص می یابد.
کد خبر: ۴۵۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 03 July 2017
غلامرضا قوسی در گفت وگو با خبرنگار بیان کرد: طی سال های گذشته خشکسالی های پیاپی، تامین آب و  گرانی علوفه سختی های زیادی را بر عشایر خراسان جنوبی تحمیل کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای عشایر استان بیان کرد: حمل آب شرب، تامین و توزیع نهاده های دامی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و مدت دار از جمله اقدامات انجام شده است.

قوسی با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۱۳۵ هزار متر مکعب آب شرب انسان و دام برای هفت هزار خانوار عشایر استان حمل شد، گفت: این میزان آب توسط ۱۵ دستگاه تانکر دولتی و ۱۰ دستگاه تانکر بخش خصوصی با هزینه ای بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال حمل شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی سال ۹۵ نیز با پیگیری های انجام شده بالغ بر شش میلیارد ریال از محل بند «ج» تبصره قانون بودجه برای آبرسانی به عشایر اختصاص یافت که در قانون بودجه سال ۹۶ نیز لحاظ شده است.

تولید ۱۵ هزار تن فرآورده دامی

مدیرکل امورعشایرخراسان جنوبی اظهار کرد: عشایراستان توانسته اند علی رغم خشکسالی ها، طی سال گذشته بیش از ۱۵ هزار تن فرآورده دامی تولید کنند.

وی ادامه داد: این تولیدات شامل ۹ هزار تن شیر و فرآورده های لبنی، ۳۲۰ تن کرک، مو و پشم و پنج هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش تقریبی بیش از هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال است.

قوسی بیان کرد: همچنین طی این مدت ۷۶ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به بیش از هزار و ۴۵۰ خانوار عشایری در قالب خرید نهاده های دامی در راستای طرح خودکفائی تولید گوشت قرمز پرداخت شد.

وی ادامه داد: از این میزان، مبلغ ۵۸ میلیارد ریال بصورت قرض الحسنه با دوره باز پرداخت ۵ ساله و مبلغ ۱۸ میلیارد ریال با کارمزد ۱۰ درصد یکساله بوده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار