مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از راه اندازی ۱۴۰ پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی در استان خبر داد و گفت: فعالیت این پایگاه ها از امروز به طور رسمی آغاز می شود.
کد خبر: ۴۵۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 02 July 2017
عباس لامعی صبح شنبه در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل با مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان اظهارکرد: فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت استان از امروز به طور رسمی آغاز می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه امکان افزایش این پایگاه‌ها در صورت تقاضا وجود دارد، تصریح کرد: رویکرد تعامل همیاری و همکاری در پایگاه‌های اوقات فراغت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲ کانون فرهنگی و هنری در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت، گفت: ۱۵ مرکز دارالقران و ۱۲ پژوهش سرای دانش آموزی نیز در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت ورود کرده‌اند.

لامعی ادامه داد: همچنین ۴۵ سالن ورزشی، ۹ اردوگاه فرهنگی، تربیتی و برخی از مدارس از دیگرهسته های مرکزی و اصلی پایگاه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش در استان هستند.

 لامعی عنوان کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، هنری، علمی، قرآنی، ورزشی و دررشته های مختلف، بهداشت و کمکهای اولیه، مهارت آموزی برای دانش آموزان دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کلاس‌های غنی سازی اوقات فراغت در حداقل ۱۶ جلسه برگزار خواهد شد، ادامه داد: تلاش داریم تا از موازی کاری در حوزه برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت دانش آموزان جلوگیری کنیم.

وی بر هماهنگی و همسویی نهادهای برگزار کننده کلاس‌ها و برنامه‌های اوقات فراغت در استان تاکید کرد و گفت: موازی کاری علاوه بر کم کردن بازدهی موجب کاهش استقبال دانش آموزان از برنامه‌ها می‌شود.

لامعی برگزاری اردوهایی بنیاد علوی را از دیگر برنامه‌های این نهاد برای اوقات فراغت دانش آموزان ذکر کرد و افزود: در تابستان سال جاری ۳۰۶ دانش آموز اول متوسطه به این اردوها اعزام خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی برگزاری برنامه انوار مرزی، شوراهای برتر دانش آموزی، زیارت اولی‌های حرم علی بن موسی الرضا (ع)، همیار گردشگر و برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، مسابقات نماز، عترت و قرآن را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برای تابستان ذکر کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار