مدیر کل راه آهن شرق گفت: عملیات ساخت سازه فضایی در ایستگاه راه آهن طبس آغاز شده و تا یک سال دیگر به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۴۵۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 02 July 2017
محمد ابراهیم اقبالی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد:  گرمای شدید منطقه و بالتبع آن گرم شدن سالنهای قطارهای  مسافری مشهد و تهران که در خطوط ایستگاه متوقف بودند سبب ایجاد شرایط نامناسب و نارضایتی  مسافران شده بود.

 وی عنوان کرد: علیرغم کمبود اعتبارات عمرانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با پیگیریهای انجام شده و تخصیص اعتبار لازم ودر راستای تکریم ارباب رجوع ، عملیات اجرایی عملیات ساخت سازه فضایی در ایستگاه راه آهن طبس آغاز شد.

  وی ادامه داد: کلنگ احداث این پروژه سال گذشته به زمین زده شد که کار ساخت قطعات فضایی این سازه در محل کارگاه پیمانکار در حال انجام است و ظرف ماه های آتی با احداث پایه ها و ستونها به ایستگاه طبس منتقل و نصب خواهند شد. 

اقبالی اعتبار این پروژه را بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود:  مساحت این سازه فضایی پنج هزار متر مربع است که سکوهای یک و دو و خطوط یک و دو ایستگاه طبس را پوشش می دهد.

 وی ادامه داد: جلوگیری از تابش مستقیم نورخورشید، جلوگیری از هدر رفت انرژی، محافظت از مسافران و قطار در برابر نزولات آسمانی از جمله مزایای اجرای این پروژه است.

سازمان قطار طبس – تهران به درجه یک لوکس تهویه دار تغییر یافت

وی در ادامه  از ارتقای سازمان قطار طبس- تهران خبر داد و افزود: به دلیل اینکه سازمان قطار طبس – تهران مناسب شرایط آب و هوایی منطقه نبود سازمان آن به درجه یک لوکس تهویه دار تغییر یافت.

وی تصریح کرد: سازمان قطار طبس – تهران به صورت درجه یک لوکس خود انرژی بود که مناسب منطقه طبس با این شرایط آب و هوایی نیست که با پیگیری های انجام شده از ابتدای تیرماه سازمان قطار به درجه یک لوکس تهویه دار شش و چهار تخته تغییر یافت.

وی عنوان کرد: سازمان قطار محلی طبس – مشهد  نیز در حال بازسازی است که به زودی وارد ناوگان خواهد شد و مشکلات قبلی تهویه آن برطرف خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار