مدیرکل زندان‌ها واقدامات تامینی وتربیتی ‌خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان زندان‌ها نگهداری زندانی و اجرای حکم حبس است، گفت: تمامی زندان‌ها در استان ‌به خارج از شهرها انتقال یافت.
کد خبر: ۴۴۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 25 June 2017
علی هاشمی ظهر امروز در نشست خبری  با بیان اینکه جرم 75 درصد زندانیان استان مربوط به مواد مخدر است، اظهار داشت: دومین جرم در زندان‌های استان با 12 درصد مربوط به سرقت است.

وی با بیان اینکه اداره زندان های استان یک بازداشتگاه عمومی، پنج مرکز زندان و یک کانون اصلاح و تربیت دارد افزود: ارتقاء بهره وری، توسعه منابع انسانی، ایجاد زندان های هوشمند، توانمندی و مهارت فردی و اجتماعی، اصلاح الگوی مصرف و سامان دهی بازداشتگاه های امنیتی و انتظامی از جمله اهداف اصلی سازمان زندان ها است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمامی زندان‌ها در شهرستان‌های استان به خارج از شهرها انتقال یافته است، اظهار امیدواری کرد تنها زندان درون شهری شهرستان طبس نیز امسال به خارج از شهر انتقال یابد.

هاشمی با بیان اینکه 93 درصد زندانیان استان مرد هستند، گفت: 8 درصد زندانیان در سن 18 تا 25 سال، 54 درصد در سن 26 تا 39 سال و 35 درصد در سن 40 تا 60 سال هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی وتربیتی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه سه درصد زندانیان استان بی سوادهستند، بیان کرد: 23 درصد در سطح سواد ابتدایی، 46 درصد راهنمایی، هفت درصد دبیرستانی و 16 درصد بالای دیپلم هستند.

وی با بیان اینکه 30 هزار و 165 زندانی در سال گذشته تحت ویزیت پزشک عمومی قرار گرفته اند، افزود: 17 هزار و 57 زندانی ویزیت پزشک متخصص و یک هزار و 39 زندانی ویزیت روان پزشکی شده اند.

 هاشمی با اشاره به اینکه 124دوره فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و صنایع دستی برای زندانیان برگزار شده است، بیان داشت: 2 هزار و 617 نفر واجد شرایط آزمون در این دوره ها بودند که 2 هزار و 563 نفر شرکت و 2 هزار و 271 نفر قبول شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه 230 زندانی سواد آموز در استان وجود دارد، افزود: سه نفر از زندانیان در دانشگاه پیام نور در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه ورزش صبحگاهی در بین زندانیان اجباری است، گفت: سوله ورزشی دو هزار و 400 متری برای زندانیان در مرکز زندان بیرجند افتتاح شده است.

وی با اشاره به  وجود یک بازداشتگاه عمومی، پنج زندان و یک کانون اصلاح و تربیت در خراسان جنوبی  گفت: 75 درصد زندانیان، مربوط به مواد مخدر، سه درصد زندانیان بی سواد و 16 درصد دیپلم به بالا هستند و 30 درصد زندانیان شاغلند.

مدیرکل زندان‌ها واقدامات تامینی وتربیتی استان خراسان جنوبی افزود: 12 کانون فرهنگی هنری مساجد در نمازخانه‌های زندان‌های استان فعالیت می‌کنند که در کشور کم‌نظیر است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار