نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از علت‌های اعتیاد جوانان بیکاری است گفت: رها بودن فرزند، بی‌برنامگی آموزش و پرورش و نبود برنامه‌ریزی از مهم‌ترین علل اعتیاد در جامعه است.
کد خبر: ۴۴۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 25 June 2017
آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در خراسان جنوبی اظهار داشت: از دشمن نمی‌توان بیش از این انتظار داشت که برای کشور و جوانان ما برنامه‌ریزی نکند.

وی با بیان اینکه از روزی که دشمنان به طرق مختلف به داخل کشور راه پیدا کردند و عوامل آنها نفوذ کردند بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها به وجود آمد افزود: در زمان‌های گذشته انگلیسی‌ها در کشورمان به جوانان سیگار کشیدن را آموختند و تریاک را مجانی در اختیار مردم قرار داده و تا توانستند تلاش کردند تا مردم و جوانان را به سمت فحشا، دزدی و موادمخدر سوق دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یکی از مشکلات استان در زمینه موادمخدر و اعتیاد جوانان است که به صورت جدی در این زمینه ورود پیدا نکردیم و اوضاع را به همان حال گذاشتیم و این شد که افرادی موادمخدر را به کشور وارد و جوانان را معتاد کردند.

عبادی با بیان اینکه آیا در ظرف مدت این سال‌های طولانی توانستیم طرحی برای جلوگیری اعتیاد به خانواده‌ها و شهروندان عرضه کنیم افزود: نتوانستیم در این مدت طرحی را به خانواده‌ها ارائه کنیم برای جلوگیری و ایجاد تنفر و انزجار از این خطر مهلک تا دغدغه خانواده‌ها در زمینه اعتیاد کمتر شود.

وی با تأکید بر اینکه باید امور پرورشی و امور آموزشی طبق برنامه باشد و برای زمان‌هایی که خلأ وجود دارد برنامه‌ریزی درستی شود بیان کرد: یکی از معضلاتی که در جامعه سبب می‌شود جوانان به سمت موادمخدر بروند نبود کار است و وقتی جوانی تحصیلش به اتمام می‌رسد نیاز به شغل دارد و همین بی‌تفاوتی‌ها سبب شده تا در این فضای بیکاری، جوانان به سمت و سوی موادمخدر بروند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی با کشوری همسایه است که دیوار به دیوار تولیدکننده انواع موادمخدر است پس باید در این راستا برنامه داشته باشیم و شرایط به گونه‌ای باشد که هیچ معتادی نداشته باشیم. 

عبادی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد تا هیچ قاچاقچی موادمخدر نداشته باشیم افزود: وقتی برنامه‌ریزی و مقدمات را رها کردیم فرزندان ما معتاد و فروشنده و توزیع کننده مواد مخدر می‌شوند.

وی اظهار داشت: باید شرایطی پیش آید که وقتی افغانستان بخواهد برای عرضه موادمخدر اقدام کند ما برنامه و طرح مقابله‌ای داشته باشیم چون در حال حاضر 50 درصد این مشکل به دلیل غفلت و بی‌برنامگی ما بوده است که شیوه‌ای جدی و تهدید کننده در این راستا نداشته‌ایم. 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی بیکاری، رها بودن فرزندان، بی‌برنامگی آموزش و پرورش، نبود برنامه‌ریزی را از عوامل نفوذ مواد مخدر و اعتیاد در جامعه دانست و افزود: تمام مسئله بر سر درگیری فیزیکی است و موادمخدر دشمن بشریت در جامعه است. 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار