مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان جنوبی از وجود ۱۵ هزار کنتور ناکارآمد آب در استان خبر داد و گفت: هم اکنون دو هزار کیلومتر از شبکه توزیع آب فرسوده است و نیاز به تعویض دارد.
کد خبر: ۴۴۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 21 June 2017
علی اکبر بسکابادی ظهر امروز در نهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان در بیرجند اظهار داشت: از 907 آبادی بالای 20 خانوار، 550 روستا بدون تنش آبی، 174 روستا دارای تنش آبی  و 183 روستا با بحران آبی مواجه هستند.

وی گفت: به علت مصرف بی رویه برخی مصرف کنندگان شاهد ناپایداری شبکه‌های آب روستایی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بیان کرد: 3 درصد مشترکان آب روستایی عمومی، 92 درصد مسکونی و 4 درصد  صنعتی  هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: باید تلاش شود این رقم به 15 درصد کاهش یابد.

امامی با اشاره به کاهش 140 میلیون متر مکعبی مصرف سالانه‌آب در بخش‌های مختلف، افزود: هم اکنون سالانه در استان یک میلیارد و 3 میلیون متر مکعب آب مصرف می شود.

وی گفت: برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و جلوگیری از مصرف بی رویه  و ساماندهی  مصرف آب قرار است بین مالکان باغ سراها و واحد های تولیدی در روستاها که از آب شبکه روستایی استفاده می کنند تفاهم نامه‌ای منعقد شود تا این افراد در زمان پیک  و اوج مصرف از آب استفاده نکنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان جدا سازی آب شرب از آب فضای سبز را از اولویت‌های این شرکت اعلام کرد و افزود: هم اکنون طرح جدا سازی آب فضای سبز از آب شرب در برخی از شهرها از جمله اسلامیه فردوس  و بیرجند در حال اجرا است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار