فرماندار قاین با انتقاد از عدم انجام کار کارشناسی برای فاضلاب مسکن مهر قاین، گفت: در حال حاضر سبتیک های در نظر گرفته شده در این سایت جوابگوی فاضلاب شهروندان نیست.
کد خبر: ۴۴۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 19 June 2017
بهمن کهن ترابی ظهر یکشنبه در نخستین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان قاینات  اظهار داشت: که در این کارگروه مطرح، بررسی، پیگیری و اجرایی می شود، نقش بسیار مهم، تأثیر گذار و حائز اهمیتی در سلامت و امنیت غذایی شهروندان دارد.

وی با تأکید بر اینکه آموزش رعایت نکات بهداشتی و خود مراقبتی در حوزه سلامت و امنیت غذایی، فقط وظیفه شبکه بهداشت و درمان نیست، بیان کرد: باید همه دستگاه های اجرایی در راستای سلامت و بهداشت فردی، اجتماعی با تعامل و همکاری و با اطلاع رسانی دقیق مسائل بهداشتی در سطح جامعه تلاش کنند.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان قاینات با اشاره به مسائل و مشکلات بهداشتی فاضلاب مسکن مهر قاین، عنوان داشت: یکی از معضلات اجتماعی که مسئولین فعلی شهرستان و خود اهالی مجتمع غدیر با آن مواجه هستند؛ عدم انجام کار کارشناسی و آینده نگری در راستای اجرای برخی پروژه هاست.

وی اضافه کرد: اجرای این پروژه در گذشته صورت گرفته و مسائل، مشکلات و در حال حاضر همچنین پیامد های آن متوجه مسئولین فعلی شهرستان شده است.

کهن ترابی با بیان اینکه در مسکن مهر قاین با توجه به اینکه سبتیک های در نظر گرفته شده در حال حاضر جوابگوی فاضلاب شهروندان نیست، بیان داشت: با توجه به اینکه این مجتمع یک مجموعه خصوصی است، راهی جز خالی کردن مرتب این مخازن توسط هیئت مدیره و مدیرعامل مربوطه وجود ندارد تا در آینده به شبکه فاضلاب شهری متصل شود.

وی همچنین بر لزوم نظارت دقیق بر کشتارگاه ها تأکید کرد و گفت: شبکه دامپزشکی بایستی به منظور پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام و همچنین عدم مبتلا شدن شهروندان به بیماری تب خون ریزی دهنده کریمه کنگ، ضمن نظارت دقیق بر کشتار گاه ها با تعامل و همکاری نیروی انتظامی از ورود هرگونه دام قاچاق و خارج از شبکه توزیع به شهرستان تدابیر لازم را اتخاد کند.

فرماندار قاین اضافه کرد: همچنین شبکه بهداشت به منظور تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان باید نظارت کامل بر اماکن توزیع مواد پروتئینی داشته باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار