محمد علی آتش‌دست پدر سردار شهید احمد آتش‌دست امروز به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۴۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 19 June 2017
مرحوم محمد علی آتش‌دست امروز در سن 94 سالگی به علت کهولت سن در بیمارستان 22 بهمن در مشهد مقدس دار فانی را وداع گفت.

پیکر مرحوم آتشدست فردا در  نهبندان تشییع و در جوار مزار فرزندش در این شهر به خاک سپرده می شود.

سردار شهید احمد آتشدست 20 بهمن 61 در فکه در 22 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگینامه دانشجوی شهید احمد آتش‌دست ‌‌


این شهید والامقام در سال 1339 در میان خانواده‌ای متوسط و مذهبی در ایرانشهرمتولد شد. دوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر نهاد؛ به طوری که هوش و استعداد و نبوغ خدادادی او در مدرسه زبانزد بود.

از همان زمان کودکی، عشق و علاقه‌ای خاص به واجبات و مقدسات اسلام داشت. پس از آن وارد دبیرستان گردید و در اواخر تحصیل در دبیرستان، با استاد گرامی اش، مقام معظم رهبری (که ‌آن زمان در ایرانشهر در تبعید به سر می‌بردند) آشنا گردید و از محضر ایشان بهره‌ها جست و به جرگه یکی از یاران صدیق و با وفای ایشان در آمد.

از طریق ایشان وارد عرصه مبارزات سیاسی علیه دستگاه جور پهلوی گردید و در کنار مقام معظم رهبری به تبلیغ علیه دستگاه مشغول شد تا جائی که بارها از سوی ساواک تهدید گردید؛ اما ذره‌ای در روحیه‌ او تأثیر نکرد. در آزمون سراسری شرکت نمود و با رتبه بسیار خوب و بالائی دررشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قبول شد ومشغول تحصیل شد.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تعطیلی دانشگاه‌ها در هر جائی که در آنجا بوی اسلام و انقلاب و حزب الله و ولایت می‌آمد، اعم از سپاه و بسیج و جهاد و امور تربیتی و...، حضور فعال و چشمگیر داشت و این در حالی بود که همچنان ارتباط تنگاتنگ خود را با مقام معظم رهبری حفظ کرده بود. پس از بازگشایی دانشگاه‌ها، مجدداً جهت ادامه تحصیل به اصفهان مراجعت نمود و در جهت سالم سازی جو دانشگاه پزشکی اصفهان زحمات فراوانی را متحمل گردید.

با شروع جنگ تحمیلی بارها به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و رشادت‌های زیادی در میان همرزمانش از خود به یادگار نهاد. چهل روز قبل از شهادتش در تهران، در بیت مقام معظم رهبری توسط معظم له، صیغه عقد ازدواجش با یکی از دانشجویان همفکر و هم مرامش جاری گردید.

سپس برای آخرین بار جهت وداع با اقوام و خویشان به شهرستان ایرانشهر مراجعت نمود و پس از آن جهت شرکت در عملیات والفجر عازم میدان نبرد گردید و به عنوان فرمانده پدافند دشت فکه منصوب شد.

سرانجام این مجاهد خستگی ناپذیر فی سبیل الله در ظهر روز 20 بهمن 1361 پس از عمری مجاهدت و تلاش و خدمت به اسلام پس از ادای وضو جهت اقامه نماز ظهر و عصر، سینه‌های پاکشان مورد آماج سربهای داغ دشمن بعثی صهیونیستی قرار گرفت و به آروزی دیرینه‌اش که شهادت در راه خدا بود دست یافت.


پیام امام خامنه ای به مناسبت شهادت دانشجوی شهید احمد آتش دست:

در ایرانشهر در میان آن همه نوجوان و کودک فقط یک نفر دل و روحیه مبارزه را داشت و آن احمد آتش دست بود. امید من به این یک نفر بود. او تنها نماینده نسل خود بود که در ایرانشهر روحیه مبارزه داشت. بعدها هرگز رابطه‌اش با من قطع نشد، خبر دانشجو شدنش را شنیدم. از اینکه حزب اللهی مانده بود خدا را شکر کردم. دلم می‌سوخت که این تنها محصول یک شهر را از دست رفته ببینم.

و خدا را شکر که هرگز از دست نرفت. چند ماه پیش عقدش را خواندم و امروز خبر عروجش رامی‌شنوم.ای خدای شهیدان بر دل پدر او و مادر او و پدر و مادر همه شهیدان رحمت ‌آور. این عزیران را با شهدای بزرگ اسلام مشحور فرما خاک پای همه شهیدان و آ‌رزومند مقام آنها 

سیدعلی خامنه ای

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار