مدیر اجرایی پروژه ترسیب‌کربن خراسان‌جنوبی گفت: طرح بین‌المللی ترسیب کربن دشت حسین آباد سربیشه جزو ۱۰ تجربه برتر قاره آسیا و اقیانوسیه قرار گرفت.
کد خبر: ۴۴۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 19 June 2017
علیرضا یاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 10 تجربه برتر قاره آسیا و اقیانوسیه در دستیابی به اهداف پایدار توسعه در کتابی که توسط دفتر منطقه ای undp در تایلند چاپ شده است در تهران رونمایی شد که نام دشت حسین‌آباد در آن قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این پرژوه‌های موفق از بین همه پروژه های مرتبط با ترسیب کربن معرفی شده استاظهار داشت: این کتابی است که دفتر مرکزی عمران ملل متحد با عنوان 10 راه حل توسعه پایدار برای آسیا و اقیانوسیه منتشر کرده است.

مدیر اجرایی پروژه ترسیب‌ کربن در خراسان‌جنوبی بیان کرد:در این کتاب پروژه ترسیب کربن به عنوان یکی از راه‌حل‌ها و پروژه‌های موفق برجسته شده است.

وی افزود: احیای مراتع و بیابان‌ها، تثبیت شن‌های روان، کاشت گونه‌های مقاوم به خشکی، راه‌اندازی صنایع کوچک و زودبازده و طرح‌های خوداشتغالی از جمله مزایای طرح بین‌المللی ترسیب کربن است.

مدیر اجرایی پروژه ترسیب‌ کربن خراسان‌ جنوبی افزود: طرح بین‌الملل ترسیب کربن از سال 82 در شهرستان سربیشه با هدف احیای مراتع بیابانی و توانمندسازی گروه‌های توسعه روستایی در دشت حسین‌آباد غیناب آغاز شد که تاکنون بیش از 30 هزار هکتار از اراضی این منطقه احیا و بیش از 400 شغل ایجاد شده است .

یاری بیان کرد: شغل‌های ایجاد شده در بخش های صنایع دستی توبافی، منگوله بافی، عروسک بافی، گلدوزی بلوچی، حوله‌بافی، پشتی‌بافی، قالی‌بافی و سکه‌دوزی و در بخش کشاورزی پرورش قارچ، گلخانه روستایی، پرواربندی شتر، گاوداری و احداث باغ عناب است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار