معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه فاصله زیادی تا اجرای مطلوب حقوق شهروندی در ایران داریم، گفت: ‌بزرگ‌ترین ضعف ‌در حقوق شهروندی، عدم توجه به اجرای دقیق آن توسط برخی از مسئولان‌ است.
کد خبر: ۴۴۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 18 June 2017
محمد حسینی ظهر امروز در دومین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان، با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) و محکوم کردن عملیات تروریستی تهران، از تلاش همه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در راه امنیت جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

رئیس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: احساس تعلق افراد جامعه به نظام، سبب می‌شود سرمایه اجتماعی افزایش یافته و به تبع آن، مشارکت اجتماعی نیز افزایش یابد.

حسینی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین ضعف ها در حقوق شهروندی، عدم توجه به اجرای دقیق آن توسط برخی از مسئولین در دستگاه‌های مجری این امر است، خاطرنشان کرد: در ارائه گزارش عملکرد بعضاً می‌شنویم اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته، اما در مقام عمل شاهدیم فاصله زیادی با حالت مطلوب وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه رعایت عفاف و حجاب به عنوان یک ارزش اجتماعی در دستگاه‌های اجرایی در اولویت امور و حتی واضح‌ترین وظیفه اجتماعی کارکنان است، تصریح کرد: رعایت این اصول از ابتدایی‌ترین کارهای یک جامعه اسلامی و انقلابی است و همه به عنوان مستخدم دستگاه و یا نهاد اجرایی، این اصول را باید پذیرفته و رعایت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه فرهنگ رعایت حقوق شهروندی را باید در خودمان تقویت کنیم، افزود: وقتی در حوزه‌هایی نظیر رعایت وقت و حقوق دیگران حساسیت به وجود آید، قطعاً رعایت  حلال و حرام نیز در جامعه بیشتر مدنظر خواهد بود.

حسینی، رعایت اصول حقوق شهروندی توسط فرد فرد مردم را نخستین گام در اجرای این سند دانست و افزود: رعایت حقوق شهروندی توسط مجریان و مسئولین ذی‌ربط در دستگاه‌های اجرایی، آن را در سطح جامعه پذیرفتنی‌تر خواهد کرد.

ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی بر این اساس رویکرد ستاد  در بحث حقوق شهروندی، آموزش و توانمندسازی مدیران و کارکنان، اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان، پیشگیری از تضییع حقوق شهروندان، ارتباطات مردمی و توسعه خدمات الکترونیکی و روان سازی قوانین و مقررات، فضاسازی و تبلیغات محیطی و تشویق و ترغیب و پایش وضعیت حقوق شهروندی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار