مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند از آتش‌سوزی درخت سرو در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: گرمای زیاد سبب می‌شود کابل‌های شبکه هوایی برق منبسط و به شاخه‌ها نزدیک و باعث جرقه و آتش‌سوزی درخت شود.
کد خبر: ۴۴۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 17 June 2017
مجتبی انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار در بیرجند با اشاره به آتش‌سوزی درختان در شهرستان بیرجند بر اثر گرما اظهار داشت: گرمای زیاد سبب می‌شود کابل‌های شبکه هوایی برق منبسط و به شاخه‌ها نزدیک شده و باعث جرقه و آتش‌سوزی درخت شود.

وی افزود: در این راستا یک مورد درخت سرو در خیابان بوعلی سینا شهرستان بیرجند به‌صورت کامل آتش گرفته است و 3، 4 درخت دیگر که در نزدیکی این درخت بودند نیز آسیب جزئی دیدند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند بیان کرد: هوایی بودن شبکه برق یکی از نگرانی‌های ما است، در این راستا از شرکت برق خواستاریم شبکه‌ها را زمینی کند زیرا تا زمانی که شبکه‌ها هوایی باشد این‌گونه حوادث را به‌دنبال خواهد داشت.

انصاری زمینی کردن شبکه‌های برق را یکی از عوامل کاهش آتش‌سوزی درختان در گرما دانست و تصریح کرد: در این راستا در سال جدید اداره برق اقدام به زمینی کردن شبکه‌های برق در برخی از خیابان‌های شهرستان بیرجند کرده است.

وی از آتش‌‌سوزی یک درخت سرو در پارک دکتر گنجی خبر داد و خاطرنشان کرد: علت آتش‌سوزی این درخت عامدانه بوده است و همکاران آتش‌نشانی برای مهار آن به‌موقع عمل کردند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بیرجند یادآور شد: همچنین روز گذشته نیز 2 درخت کاج در پارک آزادگان بیرجند آتش گرفت که این آتش‌سوزی نیز به‌صورت عامدانه بوده است.

انصاری در پایان از تمامی شهروندان تقاضا کرد از انجام پخت‌وپز و روشن کردن پیک‌نیک در پارک‌ها به‌خصوص در فصل گرما پرهیز و غذا را در منزل آماده کنند.

وی اظهار داشت: آماده کردن منقل و گاز در تمامی پارک‌ها ممنوع است و در صورت روشن کردن و بروز مشکل در پارک افراد جریمه خواهند شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار