رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افتتاح ۸۶۱ پروژه با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی در استان خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۴۴۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 13 June 2017
هاشم ولی‌پورمطلق ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: بخشی از تلاش‌ ما این است تا از طرق مختلف به ویژه مدیریت ترویج بخش کشاورزی پیام‌ها را به کشاورزان و بهره‌برداران منتقل کنیم.

وی افزود: مدیریت ترویج با داشتن بالغ برهزار نفر تسهیل‌گر به دنبال این است تا پیام‌های ترویجی و مرتبط با بخش کشاورزی انتقال یافته که این انتقال منجر به افزایش تولید درآمد و افزایش بهره‌برداری و استفاده بهینه از منابع تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از 20 سال گذشته عملکردهای ما در سطح جهاد کشاورزی استان کاهش داشت اما چند سالی است که با همکاری و پشتکار همکاران جهاد کشاورزی در بسیاری از موارد افزایش سطح را داشته‌ایم.

سرمایه‌گذاری برای تسهیلات بانکی و خودیاری‌ها در استان 288 میلیارد ریال بوده است

ولی‌پورمطلق با اشاره به برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی افزود: با وجود اینکه بسیاری از پروژه‌های شاخص وجود داشت که باید آنها را آماده افتتاح می‌کردیم اما برای پروژه‌های هفته جهاد آنها را حذف کردیم چراکه می‌خواهیم با مردم صادق باشیم.

وی اظهار داشت: در این هفته 861 پروژه در استان خراسان جنوبی افتتاح می‌شود که نزدیک به 101 میلیارد ریال اعتبارات دولتی در آن هزینه شده و در بخش اعتبارات تملکی نیز بالغ بر 50 میلیارد ریال هزینه شده و در تسهیلات بانکی و خودیاری‌ها نیز کل سرمایه‌گذاری برای این پروژه‌ها 288 میلیارد ریال بوده است.

با افتتاح پروژه‌های هفته جهاد کشاورزی برای 360 نفر اشتغال جدید ایجاد می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برخی از این پروژه‌ها در قالب اشتغال جدید است که در این راستا برای 360 نفر اشتغال جدید ایجاد می‌شود و برخی از پروژه‌ها نیز به نوعی شغل‌های موجود را تثبیت می‌کند که یک هزار و 63 نفر شغل آنها تثبیت می‌شود.

ولی‌پورمطلق اظهار داشت: شهرستان طبس بیشترین تعداد پروژه و بعد از آن شهرستان‌های قاین و سرایان جزو سه شهرستان‌های هستند که بیشترین تعداد پروژه‌‌های جهاد کشاورزی در آنجا افتتاح خواهد شد و از نظر میزان اعتبارات هزینه شده شهرستان قاین بیشترین میزان و بعد از آن شهرستان بشرویه و سرایان بوده است.

وی بیان کرد: در بین واحدهای مختلف در زیر بخش کشاورزی بیشترین پروژه‌ها مربوط به باغبانی و در رتبه‌های بعدی حوزه آب و خاک و حوزه زراعت بوده است.

بیشترین اعتبار دولتی در حوزه آب و خاک استان بوده است

ولی‌پورمطلق افزود: بیشترین اعتبار دولتی در حوزه آب و خاک است و در زمینه کشت فرا سرزمینی نیز استان خراسان جنوبی تلاش داشت ابتدا در کشور افغانستان این کار را دنبال کند و از آنجا که این تلاشها به نتیجه نرسید گزینه بعدی ما کشور اوکراین است چون این کشور منبع غنی غله اروپا است.

وی با اشاره به اهداف کشت فراسرزمینی اظهار داشت: باید برای توسعه بخش کشاورزی خراسان جنوبی ظرفیت‌های خارج از استان و کشور شناسایی و کشاورزی را بالاتر از مرزهای داخلی ببینیم  و هدف ما این بود که به بازارهای جهانی  دسترسی پیدا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: باید برای توسعه بازارهای خود در بین بازارهای بین المللی جا باز کنیم که در این راستا بهترین ظرفیت کشت فرا سرزمینی است و شرایط کشور اوکراین برای کشت فرا سرزمینی مناسب بود که در حال حاضر قرار است در کشور قزاقستان ورود پیدا کنیم و بعد از آن برای کشور اوکراین ورود پیدا خواهیم کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار