معاون دانشگاه آزاد سمنان خبر داد

اجرای طرح غربالگری سلامت در دانشگاه آزاد سمنان

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گفت: طرح غربالگری با شعار خطرسنجی و خودمراقبتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان به اجرا درآمد.
کد خبر: ۴۲۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 15 May 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان، زینب خالدیان گفت: هدف از اجرای طرح غربالگری، آشنایی با بیماری‌ها، جلوگیری از پیشرفت آن‌ها و کمک به بهبود سلامت استادان، دانشجویان و کارکنان است.

این مسؤول آشنایی با تغذیه سالم را از دیگر اهداف این برنامه دانست و گفت: امروز ما شاهد آن هستیم که صدها میلیون نفر در جهان به بیماری‌های مختلفی مبتلا هستند و سالانه میلیون‌ها نفر بر اثر این بیماری‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

وی چاقی و کم‌تحرکی را از بیماری‌های خطرناکی دانست که مادر بسیاری از بیماری‌های دیگر محسوب می‌شود و ادامه داد: امروز اضافه‌ وزن و چاقی گریبان افراد زیادی از جامعه را گرفته که خود باعث مشکلاتی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، افزایش کلسترول، سرطان، دیابت و ... می‌شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان عدم اعتماد به نفس و مشکلات افسردگی را از عوارض شایع بین بیماران دارای اضافه‌ وزن دانست و گفت: ورزش، تغییرات رژیم غذایی و حذف غذاهای اشباع‌شده، سرخ‌کردنی و پرچرب به ما کمک می‌کند از خطر ابتلا به این بیماری‌ها فاصله بگیریم.

خالدیان در تشریح اقدامات انجام‌شده در طرح غربالگری سلامت گفت: آموزش چگونگی برخورد با مشکلات روانی و راه‌های حل‌های آن، اندازه‌گیری فشارخون، تست قند، تشخیص شاخص توده بدنی، غربالگری سرطان و آموزش راه‌های جلوگیری از آن، مشاوره تغذیه ازجمله برنامه‌های این طرح بوده است.

وی توزیع چای سبز و خرما بین مراجعان و کارکنان دانشگاه را از دیگر اقدامات انجام‌شدهبرشمرد و با تقدیر از همکاری شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در اجرای این طرح اظهار امیدواری کرد: این اقدام شروعی برای زندگی بهتر و داشتن جامعه‌ای سالم‌تر باشد.

طرح یک‌روزه غربالگری سلامت با برپایی 12 غرفه با همکاری استادان و دانشجویان رشته‌های پرستاری و مامایی در ساختمان اداری واحد سمنان با ارائه خدمات به مراجعان به کار خود پایان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار