ائمه‌ جمعه شهرستان‌های استان خراسان جنوبی با تأکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی تاکید کردند: کاندایداهای ریاست جمهوری برای تمام مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برنامه کاری ارائه دهند و تنها به مسائل اقتصادی اکتفا نکنند.
کد خبر: ۴۲۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 13 May 2017
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان فردوس با سفارش مردم به تقوای الهی و پرهیز از محرمات اظهار داشت: شایسته است مؤمنین در مدت باقیمانده از ماه مبارک شعبان از خواندن مناجات شعبانیه و ادعیه سفارش شده این ماه پرخیر و برکت غفلت نکنند.

امام جمعه فردوس با تبریک سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) گفت: تمام هم و غم ما باید اطاعت از امام زمان(عج) و خشنود نگه داشتن آن حضرت از خود باشد.

وی با انتقاد از برخی طرفداران کاندایداهای شورای شهر که مردم را به تک رأی دادن سفارش می‌کنند تأکید کرد: این کار خیانت است و مردم نیز باید از حداکثر حق قانونی خویش در هنگام رأی دادن استفاده کنند.

بابایی با اشاره به سخن رهبری افزود: حضور مردم در صحنه تاکنون توانسته سایه جنگ را از این کشور بردارد اما متاسفانه عده‌ای برای کسب آرای بیشتر برجام را سبب برداشتن جنگ عنوان می‌کنند که سخت در اشتباه هستند.

امام جمعه فردوس از کاندایداهای ریاست جمهوری خواست برای تمام مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برنامه کاری ارائه دهند و تنها به مسائل اقتصادی اکتفا نکنند.

بابایی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان گفت: غبارروبی و آماده شدن مساجد سطح شهر برای ماه میهمانی خدا باید با مشارکت مردم انجام شود.

خطیب جمعه فردوس با گرامیداشت روز سربازان گمنام امام زمان( عج) تصریح کرد: نیروی اطلاعاتی کشور چشم بینا و بصیر نظام هستند و خدمات این عزیزان در عین گمنامی قابل قدردانی است و بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه بشرویه: آنهایی که زندگانی آمریکایی و ترکیه‌ای می‌خواهند فتنه‌گر هستند

حجت الاسلام والمسلمین شمس‌الدین نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بشرویه اظهار داشت: امام زمان (عج) در جامعه‌ای ظهور خواهند کرد که آن جامعه خواستار ظهور باشند و ما باید بستر ظهور ایشان را فراهم کنیم و در این راستا باید بر گفتار خود واقف باشیم و به دستورات الهی جامه عمل بپوشیم و در برابر ظلم سکوت نکرده و قیام کنیم.

امام جمعه شهرستان بشرویه بیان کرد: با ظهور حضرت حجت(عج) تمامی علما گرد هم جمع خواهند شد تا به تمامی ابهامات و سوالات مردم پاسخ دهند.

وی افزود: یکی از عواملی که سبب خدشه دار شدن دل امام زمان (عج) و امتش می‌شود قطع صله رحم است که متاسفانه با گرفتاری‌های جامعه امروزی شاهد آن هستیم که برادر از حال برادر خود بی‌خبر است و ارتباط خانوادگی نیز کمرنگ شده است.

شمس‌الدین اظهار داشت: ابراز ارادت و گرامی داشتن مراسمات میلاد حضرت حجت کاری بسیار ارزشمند است که خوشبختانه در شهرستان بشرویه با خواندن دعای فرج و دعای کمیل بستر ظهور توسط مردم متدین فراهم می‌شود.

خطیب جمعه بشرویه بیان کرد: زمینه‌سازی ظهور حجت از دوران کودکی باید در میان فرزندان ما نهادینه شود و همه مردم باید آماده ظهور ایشان باشند و جامعه را برای ظهور آماده کنند.

وی با اشاره به مسائل سیاسی کشور و امضای سند 2030 که کاری خلاف بود گفت: مگر باید اسرائیل برای فرزندان ما تصمیم بگیرند؟! که این قضیه جای سؤال دارد و اعتراض‌های حزب‌ها و فرهنگیان کشور را در بردارد.

شمس‌الدین بیان کرد: یکی از مهمترین مسائل حیاطی کشور مسئله انتخابات است و باید این تکلیف الهی و سفارش رهبری با حضور حداکثری و انتخاب کاندیدا اصلح محقق شود.

وی تأکید کرد: نباید از نظام و خط مشی رهبری و ولایت دور شویم و آنهایی که زندگانی آمریکایی و ترکیه‌ای می‌خواهند فتنه‌گر هستند و باید مراقب این فتنه‌گران بود.

خطیب جمعه بشرویه تصریح کرد: پیروز حقیقی در انتخابات مردم هستند و کار جهادی و ولایی, نگاه به داخل و تولید داخل تنها خواسته مردم است که هر کاندیدای پیروز این انتخابات این مقولات را نباید فراموش کند.

شمس‌الدین افزود: آنچه که می‌تواند دشمن را مأیوس کند حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و راهنمایی از علمای اسلام است که مردم با این اقدام بزرگ بار دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار خواهند زد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار