رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس گفت: از آغاز امسال تاکنون۱۸۰ هزار تن زغال سنگ به ارزش ۳۵ میلیارد تومان، از معادن شهرستان طبس استخراج شده است.
کد خبر: ۴۲۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 13 May 2017
مرتضی جلالی فرد ظهر امروز در بازدید از این معادن اظهار داشت: سال گذشته استخراج زغال سنگ از این معادن از مرز 2 میلیون تن گذشت و برای امسال استخراج  2 میلیون و 300 هزار تن هدف گذاری شده است.

وی با اشاره وجود 27 معدن زغال سنگ در شهرستان طبس افزود: از این تعداد 19 معدن زغال کک و 8 معدن زغال حرارتی استخراج می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس گفت: زغال کک به ذوب آهن اصفهان و زغال حرارتی علاوه بر ارسال به کارخانه فولاد سمنان و کوره ها در سراسر کشور، به کشورهای چین و ترکیه صادر می شود.

جلالی فرد با اشاره به فعالیت 4 کارخانه زغال شویی در این شهرستان، از بهره برداری از 2 کارخانه زغال شویی دیگر تا نیمه دوم سال خبر داد و افزود: کارخانه کک طبس هم خرداد راه اندازی می شود. 

وی همچنین از کسب جواز تاسیس واحد تولید میعانات پتروشیمی از کک خبر داد و اظهار داشت: محدوده معدنی زغال سنگ شهرستان طبس 30 هزار کیلومتر است که 76 درصد ذخایر زغال سنگ کشور را دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس گفت: بیش از 4 هزار نفر در معادن زغال سنگ شهرستان طبس مشغول به کار هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار