مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر عملیات گاز رسانی به ۱۰۱ شهر و روستای استان در دست اجرا است.
کد خبر: ۴۲۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 08 May 2017
فرشید دشتی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره مندی ۳۵ درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز طبیعی، اظهار داشت: تاکنون بالغ بر ۲۰۳ روستای استان به شبکه گاز متصل شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز عملیات گاز رسانی به ۹۶ روستای دیگر در دست اجرا است، بیان کرد:  اعتبار مورد نیاز برای این پروژه ها بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال براورد شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه ها درصد خانوار روستایی بهره مند از گاز طبیعی به ۴۸ درصد می رسد.

بهره مندی ۹۲ درصد خانوار شهری استان از گاز طبیعی

دشتی همچنین از بهره مندی ۹۲ درصد خانوار شهری استان از گاز طبیعی خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز گازرسانی به شهرهای گزیک، طبس مسینا، زهان، نهبندان و دیهوک نیز با اعتباری بالغ بر  یک هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال در دست اجرا است.

به گفته وی با بهره برداری از این پروژه ها، درصد خانوار شهری بهره مند از گاز طبیعی به حدود ۹۸ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون حدود ۸۱۱ کیلومتر خطوط انتقال گاز  در سطح استان اجرا شده است، عنوان داشت:  همچنین تاکنون بالغ بر چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در سطح استان اجرا شده است.

دشتی ادامه داد: از این میزان دو هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع شهری و بیش از دو هزار کیلومتر نیز شبکه روستایی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار