سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) نماد اخلاق بود، گفت: ساده زیستی، خوش اخلاقی، تواضع و گذشت از مهمترین صفات اخلاقی ایشان بود.
کد خبر: ۴۱۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 26 April 2017
حجت الاسلام احمد رضایی اظهار داشت: سه عامل از جمله اخلاق پیامبر(ص)، شمشیر علی(ع) و ثروت خدیجه(س) در پیشرفت اسلام نقش داشته است.

وی به بارزترین صفات اخلاقی پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین صفات اخلاقی ایشان ساده زیستی بود.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند: پیامبر(ص) روی زمین می نشست و غذا می خورد، با دست خود کفش خود را وصله می کرد، جامع خود را با دست می دوخت و بر هر مرکبی سوار می شد.

رضایی، خوش اخلاقی را یکی دیگر از صفات پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد و افزود: خلق و خوی ایشان آنقدر نرم بود که مردم او را برای خویش همانند پدری دلسوز و مهربان می دانستند وهمه مردم در نزد پیامبر در یک درجه قرار داشتند.

وی اضافه کرد: همچنین پیامبر(ص) آنچنان متواضع بودند که تمام خودخواهان و مغروران و مستکبران را به تعجب وا می داشت.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به گذشت پیامبر عنوان داشت: اگر افراد نسبت به حضرت بدرفتاری و بی حرمتی می کردند حضرت گذشت می کردند، کینه کسی را به دل نمی گرفت و به فکر انتقام گیری نبودند.

رضایی، امانت داری، راستگویی، وفای به عهد، سخاوتمندی، کمک به نیازمندان، سکوت و ادب را از دیگر ویژگی های اخلاقی ایشان برشمرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار