مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از صادرات ۱۰ میلیون و ۸۲۳ هزار دلار کالا توسط تعاونی های استان طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 24 April 2017
محمد سنجری ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بخش تعاون یکی از ارکان اصلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است چرا که در اقتصاد مقاومتی بر استفاده از ظرفیت خرد مردم تاکید شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ مورد مشاوره تلفنی و حضوری در سطح استان به کارگران و کارفرمایان ارائه شده است، افزود: تعداد ۶۸۱ دادخواست نیز در مراجع قضایی مطرح شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد شکایات مطرح شده در مراجع در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ پنج درصد کاهش داشته است، گفت: در بیش از ۳۳ درصد شکایات آرای سازشی صادر شده است.

وی با بیان اینکه تسریع در رسیدگی به امور از شاخص هایی است که موجب رضایت مردم می شود، بیان کرد: زمان رسیدگی به شکایات از ۲۳ روز پیش بینی شده به ۱۱ روز کاهش پیدا کرده است.

کاهش ۱۰درصدی حوادث ناشی از کار در استان

سنجری با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از پنج هزار بازرسی از کارگاه ها توسط ۱۰ بازرس به منظور رصد کردن مباحث ایمنی و بهداشت کار انجام شده است، اظهار داشت: همچنین در جهت ارتقا فرهنگ ایمنی و سطح اطلاعات جامعه کارگری ۱۴ هزار نفر ساعت آموزش حفاظت بهداشت و کار اجرا شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته حوادث ناشی از کار ۱۰ درصد کاهش داشته است، افزود: تعداد افراد فوتی در حوادث ناشی از کار در سال ۹۵ تنها یک مورد بوده است که نسبت به سال های اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته شاهد رشد شش درصدی تشکل های کارگری و کارفرمایی در سطح استان بوده ایم، گفت: تعداد تشکل ها از ۲۲۶ تشکل در پایان سال ۹۴ به ۲۴۰ تشکل تا پایان سال ۹۵ رسیده است.

یک هزار و ۱۰۰ درخواست بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت

سنجری با بیان اینکه یکی از حمایت های اجتماعی دولت استفاده از بیمه بیکاری برای کسانی است که شش ماه سابقه پرداخت بیمه را دارند، بیان کرد: سال گذشته ۹۸۳ نفر از کارگرانی که به هر دلیل نتوانسته اند کار کنند تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه زمینه اشتغال ۲۰۴ نفر از مقرری بگیران نیز فراهم شد، گفت: با توجه به بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور پرونده یک هزار و ۱۰۰ نفر در کمیته مشاغل و سخت و زیان آور مورد بررسی و جهت طی کردن مراحل بازنشستگی به تامین اجتماعی ارجاع داده شدند.

راه اندازی ۶۸ تعاونی جدید در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۶۸ تعاونی با سرمایه گذاری ۱۹ میلیارد ریال تشکیل شد، افزود: طی تشکیل این تعداد تعاونی یک هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی برای جوانان فراهم شد.

وی ادامه داد: سال گذشته تعداد ۵۰۲ واحد مسکونی در راستای حوزه عملکردی تعاونی های مسکن تکمیل و تحویل اعضا داده شده است.

سنجری با اشاره به اینکه توانمندسازی اعضای تعاونی ها یکی از برنامه های محوری اداره کل است، عنوان کرد: در همین راستا سال گذشته ۲۴ هزار نفر ساعت آموزش های تعاونی برای اعضا برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۵۶۴ مورد بازرسی،نظارت و بازدید از تعاونی ها را در سال ۹۵ داشته ایم، اظهار کرد: هم چنین طی سال گذشته ۱۰ هزار نسخه آموزشی، کتاب و بروشور تهیه و بین اعضای تعاونی ها توزیع شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در راستای اجرای چرخه بهره وری بیش از ۹۰ میلیون ریال کمک بلاعوض شده است، افزود: خوشبختانه سال گذشته صادرات تعاونی های تولیدی در سطح استان رشد بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: مجموع ارزش کالاهای صادراتی توسط تعاونی های تولیدی ۱۰ میلیون و ۸۲۳ هزار دلار در سال گذشته بوده است که نسبت به سال ۹۴ حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

سنجری با بیان اینکه در دولت تدبیرو امید در راستای رفع موانع تولید و تامین سرمایه در گردش ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان خراسان جنوبی اختصاص یافت، گفت: از این اعتبارات ۲۲۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۵ جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد هفت تعاونی به مبلغ دو میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان از تسهیلات طرح رونق استفاده کرده اند.

صدور ۴۸۱ مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته

سنجری با بیان اینکه تعداد ۴۸۱ مجوز مشاغل خانگی در سال ۹۵ صادر شده است، گفت: تعداد دو هزار و ۵۴۳ نفر از مراکز کاریابی به بنگاه های اقتصادی معرفی و شاغل شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۵۲۰ کارفرما و ۸۶۳ کارگر نیز در سال ۹۵ از مزایای معافیت و تخفیف بیمه استفاده کرده اند، افزود: هشت هزار و ۷۶۴ فرصت شغلی نیز توسط دستگاه های اجرایی در سامانه ملی رصد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان مشاغل خرد توسط کمیته امداد، بهزیستی و صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است، بیان کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ مشارکت اقتصادی استان در پایان سال گذشته ۳۸ درصد و نرخ بیکاری ۱۰.۷ درصد اعلام شده است.

توزیع ۵۸ هزار سبد غذایی در بین نیازمندان خراسان جنوبی

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۷ کارگاه آموزشی با موضوع پیش گیری از آسیب های اجتماعی برگزار شده است، گفت: سه مرحله سبد حمایت غذایی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به ۵۸ هزار خانوار در هر مرحله توزیع شده است.

سنجری با بیان اینکه سال گذشته ۷۷ مورد مسابقات ورزشی برای قشر کارگران برگزار شده است، افزود: ۵۸۴خانواده کارگران نیز از زائرسراها و اماکن سطح کشور استفاده کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و آموزشی در هفته کار و کارگر در سطح استان برگزار خواهد شد، افزود: دیدار تشکل های کارگری با مسئولین استانی، غبارروبی مزار شهدا، پیاده روی خانوادگی، بازدید از واحدهای کارگری توسط مسئولین، محفل انس با قرآن و برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه های هفته کار و کارگر است.

وی با اشاره به برنامه محوری جشنواره تجلیل از نخبگان واحدهای تولیدی استان، بیان داشت: در این جشنواره از ۱۴ کارگر نمونه، سه گروه کار نمونه و سه واحد نمونه تقدیر خواهد شد.

عضویت ۷۵درصد جامعه کارگری در بسیج

غلامرضا کریم زاده، مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به برنامه های متنوع هفته کار و کارگر سازمان بسیج با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اظهار کرد: تکریم خانواده شهدا به عنوان سرمایه های اصلی نظام در سطح استان از جمله برنامه های محوری در سطح استان است.

وی ادامه داد: حضور جامعه کارگری در نماز جمعه، گرامی داشت سالروز تدفین سردار شهید برونسی، گرامی داشت قشر بسیج کارگری در مرکز استان و شهرستان قاین، تجلیل از سرگروه های برتر صالحین و اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه های مهم در هفته کار و کارگری و بسیج جامعه کارگری است.

کریم زاده با اشاره به اینکه ۷۵ درصد جامعه کارگری در بسیج کارگری عضو هستند، گفت: از این مقدار ۳۵ درصد در سازمان بسیج کارگری و مابقی در پایگاه های محلی عضویت دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار