رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بالغ بر ۵۹ هزار تن جو از مزارع کشاورزی استان برداشت شود.
کد خبر: ۴۱۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 24 April 2017
هاشم ولی پور مطلق با اشاره به پیش بینی برداشت ۵۹ هزار تن جو از مزارع کشاورزی استان در سال زراعی جاری، اظهار داشت: میزان تولید جو در سال زراعی گذشته برابر ۵۳ هزار و ۸۴۰ تن  بوده که در سال زراعی جاری نزدیک به پنج هزار و ۱۶۰ تن افزایش تولید پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار و ۲۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت این محصول قرار دارد، بیان کرد: در حال حاضر بیش از شش هزار نفر بهره بردار به کشت این محصول مشغول هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: برداشت جو در استان از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۳۰ تیرماه خواهد بود.

ولی پور مطلق به تمهیدات پیش بینی شده برای خرید تضمینی این محصول اشاره کرد و گفت: در راستای خرید قیمت تضمینی جو، جلسات ستاد برداشت به منظور برنامه ریزی و هماهنگی های لازم با حضور تمامی دستگاه های ذیربط اعم از سازمان جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام استان و سازمان تعاون روستایی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه همچنین ناظرین برداشت و کاربران ثبت اطلاعات جوکاران در سامانه مرتبط نیز در سطح تمامی شهرستان های استان تعیین شده است، عنوان داشت: تمامی  بهره برداران و تولیدکنندگان جو نیز در سطح استان شناسایی و سطح زیر کشت، میزان تولید هریک از آنان جهت تحویل جوی تولیدی آنان نیز انجام پذیرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین از پیش بینی هفت مرکز خرید تضمینی جو در استان خبر داد و گفت: زمان خرید از اردیبهشت ماه لغایت شهریور ماه خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار