مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۸ هزار و ۷۰۰ نفر فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه ملی رصد ثبت شده است.
کد خبر: ۴۱۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ 24 April 2017
محمد سنجری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون گرامیداشت هفته کار و کارگر و بسیج کارگری اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

وی افزود: در این راستا در حوزه کار نیز باید در راستای تحقق عدالت اجتماعی و صیانت از نیروی کار قدم برداریم و برای تحقق شعار سال و اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی، نیروی انسانی و سرمایه انسانی باید در بنگاه‌های اقتصادی در قالب کار و کارگر و کارفرما نقش ایفا کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به حوزه روابط کار اشاره کرد و بیان کرد: در این حوزه مسئولیتی که داریم رسیدگی به روابط بین کارگر و کارفرما است که در این راستا تلاش کردیم اختلافاتی که بین کارگر و کارفرما ایجاد می‌شود را برطرف کنیم و کمک کنیم کارگر در محیط کارگاه خود بماند.

سنجری تصریح کرد: سعی کردیم با به‌کارگیری واحد‌های مشاوره در ادارات تعاون شهرستان قبل از تنظیم درخواست با دعوت کارگر و کارفرما با ارائه مشاوره به اختلافات رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا سال گذشته 9 هزار و 500 مورد مشاوره تلفنی و حضوری به کارگران و کارفرمایان ارائه شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از رسیدگی 668 دادخواست در مراجع حل اختلاف استان خبر داد و یادآور شد: در این راستا 33 درصد از شکایاتی که در مراجع حل اختلاف مطرح شده رأی سازشی داشتند.

سنجری با بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی در مراجع حل اختلاف از 24 روز به 11 روز کاهش یافته است اظهار داشت: رصد کردن مباحث ایمنی، بهداشت کار، صیانت از نیروی کار در بنگاه‌های اقتصادی انجام شده است.

وی از وجود 10 بازرس کار در استان خبر داد و افزود: این افراد سال گذشته بیش از 5 هزار بازرسی انجام دادند و همچنین در جهت ارتقای فرهنگ ایمنی در سطح جامعه کارگری 14 هزار نفر ساعت آموزش حفاظت و بهداشت کار اجرا شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از کاهش 10 درصدی حوادث ناشی از کار در استان خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد حوادث ناشی از کار 52 فقره کاهش و حوادث منجر به فوت نیز کاهش چشمگیری داشته است.

سنجری با بیان اینکه در جهت ارتقای تشکل‌های کارگری و تقویت آن از لحاظ کمی و کیفی شاهد رشد 6 درصدی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سطح استان هستیم افزود: تعداد تشکل‌ها از 226 تشکل به 240 تشکل رسیده است.

وی با اشاره به بحث بیمه بیکاری اظهار داشت: در این راستا سال گذشته 983 نفر از کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند و از محل ارتقای سطح مهارت مقرری بگیران 204 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری دریافت کردند و بعد از آموزش فنی و حرفه‌ای  زمینه اشتغال مجدد آنان فراهم شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای رسیدگی به مشاغل سخت و زیان آور سال گذشته یک هزار و 100 نفر درخواست در کمیته رسیدگی به مشاغل سخت و زیان آور بررسی شد.

سنجری با بیان اینکه سال گذشته در حوزه تعاون 68 تعاونی با سرمایه‌گذاری 19 میلیارد ریال تشکیل شد یادآور شد: از محل این تعاونی‌ها یک هزار و 300 فرصت شغلی برای جوانان و اعضا فراهم شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 502 واحد مسکونی توسط شرکت تعاون مسکن تکمیل و به اعضا تحویل داده شد خاطرنشان کرد: در بحث توانمندسازی اعضا نیز سال گذشته 24 هزار نفر ساعت آموزش تخصصی برای تعاونی‌ها برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعهد این سازمان در حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی طی سال گذشته ایجاد اشتغال برای 7 هزار و 800 نفر بوده است گفت:  در این راستا 481 مجوز مشاغل خانگی صادر شد و 2 هزار و 543 نفر از طریق مراکز کاریابی سطح استان و بنگاه‌های اقتصادی معرفی و مشغول به کار شدند.

سنجری خاطرنشان کرد: سال گذشته 520 کارفرما و 863 کاربر از مزایای بند و  ماده 80 قانون برنامه پنجم که بحث معافیت بیمه‌ای است استفاده کردند.

وی تصریح کرد: همچین در این مدت 8 هزار و 700 نفر فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه ملی رصد ثبت شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار