مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی جدید ۷۰ درصد دانش‌آموزان محروم استان در دوره ابتدایی، پیش‌دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای کتاب‌های آنها به صورت نیمه بها دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۴۱۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 24 April 2017
عباس لامعی شامگاه شنبه در نخستین شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال 96 اظهار داشت: دستور کار امروز در مورد برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام منزلت معلم است که هر ساله در آموزش و پرورش برنامه‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال 11 هزار و 236 دانش‌آموز پایه نهم تحصیلی باید هدایت تحصیلی شوند گفت: در سال تحصیلی جدید 70 درصد از دانش‌آموزان محروم خراسان جنوبی کتب رایگان دریافت خواهند کرد.

وی افزود: از نظر ما همه معلمان نمونه و ویژه هستند اما ما ملزم بودیم تا طبق روال هر ساله معلمان برتر شهرستان، استان و یک نفر به عنوان نماینده معلمان به مرحله کشوری اعلام شود که 74 معلم برگزیده شهرستانی، 10 معلم استانی و یک نفر به عنوان نماینده معلمان انتخاب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: خراسان جنوبی در سال گذشته نخستین استانی بود در کشور که طرح هدایت تحصیلی را اجرا کرد که در ابتدای اجرای طرح با گلایه‌های والدین دانش‌آموزان روبه‌رو بودیم.

لامعی افزود: از آن جایی که استان خراسان جنوبی استانی فرهنگی بوده و والدین برای تحصیل فرزندان خود ارزش و اهمیت زیادی قائل هستند  نسبت به هدایت تحصیلی واکنش نشان دادند اما با توضیح در مورد طرح والدین و دانش‌آموزان توجیح و قانع شدند به گونه‌ای که در شهریور ماه پارسال تنها 10 دانش‌آموز معترض داشتیم.

وی بیان داشت: امسال باید 11 هزار و 236 دانش‌آموز پایه نهم هدایت تحصیلی شوند که از این تعداد 5 هزار و 61 دانش‌آموز دختر هستند و در زمینه هدایت تحصیلی دختران کمی دشوارتر است زیرا اغلب آنها خواستار رشته علوم تجربی هستند و ظرفیت مدارس استان تنها برای این رشته نمی‌تواند باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شده 50 درصد هزینه  کتب دانش‌آموزان نیازمند برای نخستین بار در سال تحصیلی آینده به صورت نیمه بها است و که این تعداد 70 درصد از دانش‌آموزان محروم استان را شامل می‌شود اعتبار این طرح تخصیص یافته و این اقدام با پیگیری‌های دولت یازدهم انجام و کاری بی‌سابقه بود.

لامعی افزود: 11 هزار دانش‌آموز عشایری در خراسان جنوبی داریم که در حال حاضر نرخ گذر دانشآموزان عشایری از مقطع ابتدایی به متوسطه 78 درصد دختر و  84نفر پسر است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار