مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی گفت: تمام قبوضی که در سامانه جامع نقل و انتقال ثبت و واگذار می‌شوند امکان انتقال مجدد را نخواهند داشت به جز مواردی که انتقال مجدد به پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزند باشد.
کد خبر: ۴۱۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 24 April 2017
ابوالفضل نوفرستی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیرو فراخوان اولیه از دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع جهت نام نویسی و تشرف به حج تمتع امسال و درخواست سپرده گزاران مبنی بر اعلام اولویت‌های جدید و پیگیری‌های صورت گرفته، ودیعه گذارانی که تا تاریخ 31 شهریور ماه 1385 در شعب بانک ملی ایران ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به بانک‌های ملی در سطح استان مبلغ علی‌الحساب اولیه خود را واریز کنند.

مدیرحج وزیارت خراسان جنوبی گفت: حداکثر مدت درنظر گرفته شده برای مراجعه تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه خواهد بود.

وی بیان کرد: بدیهی است اولویت ثبت­ نام در کاروان‌­ها و تشرف به حج تمتع با کسانی خواهد بود که نسبت به ثبت­‌نام اولیه برای تشرف به حج تمتع در سال جاری اقدام کرده باشند و به محض رسیدن استان به سقف ظرفیت تعیین شده به صورت خودکار واریز مبلغ مسدود خواهد شد.

مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی از دعوت ودیعه گذاران حج تمتع ثبت نامی تا تاریخ 1385/06/31 استان خراسان جنوبی خبر داد.

شرایط نقل و انتقال قبوض دارای اولویت تشرف در حج تمتع امسال اعلام شد

نوفرستی درخصوص شرایط نقل و انتقال فیش حج تمتع نیز اظهار داشت: شخص انتقال دهنده و انتقال گیرنده باید شخصاً حضور داشته مگر در مواردی که دارنده قبض فوت کرده که در این صورت یکی از وراث با ارائه وکالتنامه رسمی می‌تواند نسبت به تکمیل و امضاء فرم درخواست انتقال اقدام کند و  انتقال‌گیرنده نباید متولد سال‌های بعد از 1378 باشد (دارای سن کمتر از هجده سال) مگر این‌که انتقال قبض از پدر، مادر، همسر، فرزند، برادر یا خواهر به متقاضی باشد.

مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی گفت: تشرف انتقال‌گیرنده در حج تمتع جاری منوط به وجود ظرفیت خالی در کاروان‌ها خواهد بود و انتقال‌گیرنده باید از سلامتی و توانایی تشرف به حج تمتع برخوردار بوده و به هرحال تشرف اینگونه اشخاص نیز منوط به تأییدیه پزشک مربوطه است.

وی افزود: درخواست‌های انتقال قبوض ودیعه‌گذاری فاقد اولویت تشرف مطلقاً قابل رسیدگی نخواهد بود مگر این‌که متقاضی قصد انتقال آن به یکی از بستگان درجه یک (پدر، مادر، برادر، خواهر، فرزند و همسر) را داشته باشد.

نوفرستی تصریح کرد: تمام قبوضی که در سامانه جامع نقل و انتقال ثبت و واگذار می‌شوند امکان انتقال مجدد را نخواهند داشت بجز مواردی که انتقال مجدد به پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزند باشد.

مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تمام امور نقل و انتقال قبوض حج تمتع فقط از طریق سامانه جامع صورت گرفته و مراجعین برای کسب اطلاع، انتقال و یا تهیه قبض با مراجعه به کارگزاران مجاز از ضوابط و مقررات مطلع خواهند شد و از این‌رو به منظور جلوگیری از دلال بازی و ایجاد واسطه‌گری در مراکزی غیر از دفاتر زیارتی لازم است متقاضیان با هوشیاری لازم ضمن عمل به وظایف قانونی خود زمینه تعامل سالم و  به دور از تبلیغات را فراهم آورند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار